A Williams elkészült a javítással, a Haas nem a 15 órakor kezdődő időmérő edzésre: a harmadik tréningen balesetező Nicholas Latifi autóját sikerült helyrehozni, Mick Schumachernek viszont ki kellett hagynia a kvalifikációt, melynek Q1-es szakaszában így 19-en vettek részt. Feltűnő volt, hogy az edzés előtti percekben a Mercedest még szerelték: a címvédő számára rosszul alakultak a szabadedzések.
Az időmérő dinamikája eltért a megszokottól: a versenyzők nem kétszer hajtottak ki mindhárom fázisban egy-egy gyorskörre, hanem a gumik lehetővé tették, hogy egyetlen szett lágy abroncson akár több mint tízkörös etapokat teljesítsenek, egyre javítva leggyorsabb időn. A Q1-ben, amelyet mindenki egyetlen etapban oldott meg, Giovinazzi, Bottas, Verstappen, Sainz és Norris is vezetett ideig-óráig, majd jött újra Valtteri Bottas a hétvége első 1:11 alatti körével, 1:10,938-cal, először megvillanva a Mercedesszel.
A finn mögött Leclerc és Verstappen végzett két tizeden belül, majd Norris, Sainz, Gasly és a csupán hetedikként záró Hamilton következett. Vettel az Aston Martinnal 18 ezred különbséggel megmenekült, Tsunoda, Alonso, Latifi és Mazepin viszont kiestek az első fázis végén.
A Q2 elején a Ferrarik durrantottak, első gyorskörével Sainz megjavította a hétvége legjobbját 1:10,806-ra, Leclerc, Verstappen és Hamilton előtt. A folytatásban Norris beékelődött a két Ferrari közé, majd a holland vette át a vezetést 1:10,650-nel. Ezúttal a versenyzők a szakasz közepén beiktattak egy kerékcserét, melyet követően mind a 15 autó újra a pályára hajtott.
A Ferrari pole-pozíciós ambícióit jelezve Leclerc elhappolta az első pozíciót Verstappentől 1:10,597-tel, és Bottas is jelezte, hogy a Mercedest sem szabad leírni, egyetlen tized különbséggel harmadikként zárta a középső fázist. Sainz, Perez, Norris és az ismét csak hetedik Hamilton mellett Gasly, Vettel és Giovinazzi jutott tovább, kiesett Ocon, Ricciardo, Stroll, Raikkönen és Russell a Q2-ben.
A Q3 ugyancsak két kifutással zajlott, ezúttal már csak egy vagy két gyorskörre jutott idő etaponként. Verstappen 1:10,567-os köre erőteljes indítás volt – csupán hat századdal Bottas előtt –, de Leclerc odapörkölt a Red Bullnak, 1:10,346-ra csökkentette a mércét. A monacói mögött Verstappen, Bottas, Sainz és Norris volt a további sorrend az utolsó próbálkozások előtt.
A javítás elmaradt, mégpedig drámai egy drámai fordulat miatt: az Uszodánál Leclerc gyorskörén dobta el az autót, a baleset miatt előkerült a piros zászló – ez pedig bebiztosította a ferraris pole-pozícióját a hazai pályán!
Az időmérő krónikájához hozzátartozik, hogy Verstappen legjobb első szektort teljesített utolsó gyorskörén, aztán belehibázott – ezután jött a piros zászló, így a hollandnak a második rajtkocka jutott. Bottas és Sainz áll fel a második, Norris és Gasly a harmadik rajtsorba: Hamilton elválaszthatatlan volt a hetedik helytől, mindössze ebbe a pozícióba kvalifikált Monacóban.
A Monacói Nagydíj időmérőjének eredménye:
Versenyző | Csapat | Q1 | Q2 | Q3 | Körök | |
1 | Charles Leclerc | FERRARI | 1:11.113 | 1:10.597 | 1:10.346 | 27 |
2 | Max Verstappen | RED BULL RACING HONDA | 1:11.124 | 1:10.650 | 1:10.576 | 23 |
3 | Valtteri Bottas | MERCEDES | 1:10.938 | 1:10.695 | 1:10.601 | 28 |
4 | Carlos Sainz | FERRARI | 1:11.324 | 1:10.806 | 1:10.611 | 25 |
5 | Lando Norris | MCLAREN MERCEDES | 1:11.321 | 1:11.031 | 1:10.620 | 23 |
6 | Pierre Gasly | ALPHATAURI HONDA | 1:11.560 | 1:11.179 | 1:10.900 | 30 |
7 | Lewis Hamilton | MERCEDES | 1:11.622 | 1:11.116 | 1:11.095 | 30 |
8 | Sebastian Vettel | ASTON MARTIN MERCEDES | 1:12.078 | 1:11.309 | 1:11.419 | 26 |
9 | Sergio Perez | RED BULL RACING HONDA | 1:11.644 | 1:11.019 | 1:11.573 | 26 |
10 | Antonio Giovinazzi | ALFA ROMEO RACING FERRARI | 1:11.658 | 1:11.409 | 1:11.779 | 28 |
11 | Esteban Ocon | ALPINE RENAULT | 1:11.740 | 1:11.486 | 22 | |
12 | Daniel Ricciardo | MCLAREN MERCEDES | 1:11.747 | 1:11.598 | 21 | |
13 | Lance Stroll | ASTON MARTIN MERCEDES | 1:11.979 | 1:11.600 | 20 | |
14 | Kimi Räikkönen | ALFA ROMEO RACING FERRARI | 1:11.899 | 1:11.642 | 21 | |
15 | George Russell | WILLIAMS MERCEDES | 1:12.016 | 1:11.830 | 24 | |
16 | Yuki Tsunoda | ALPHATAURI HONDA | 1:12.096 | 13 | ||
17 | Fernando Alonso | ALPINE RENAULT | 1:12.205 | 12 | ||
18 | Nicholas Latifi | WILLIAMS MERCEDES | 1:12.366 | 14 | ||
19 | Nikita Mazepin | HAAS FERRARI | 1:12.958 | 12 |