Steward
Admin
DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2020. szeptember 27. vasárnap
Retro

Brawn felvetése volt a Rascasse-botrány

A Ferrari akkori második számú pilótája, Felipe Massa árult el érdekes részleteket Michael Schumacher 2006-os monacói időmérős botrányáról. A német egy év után ismerte be neki a tettét.

Michael Schumacher pályafutásának egyik legemlékezetesebb balhéja a 2006-os Monacói Nagydíj kvalifikációján történt. A Ferrari versenyzője az első Q3-as körök után a leggyorsabb volt, renault-s világbajnoki ellenfele, Fernando Alonso ugyanakkor javításra készült a hajrában. A hétszeres vb-győztes ezért hibát színlelve leparkolt a Rascasse-kanyarban, sárga zászlót előidézve, így a spanyol már nem tudott gyorsulni. Schumacher viszont nem tarthatta meg a pole-t, megmozdulásáért a rajtrács végére száműzték, s bár onnan egészen az ötödik helyig jött fel, hátránya így is nőtt a futamgyőzelmet bezsebelő Alonsóval szemben.

schumacher-monaco-2006-rascasse-dppi



A Rascasse-botrányként elhíresült ügyről most Schumacher akkori csapattársa, Felipe Massa árult el eddig nem ismert részleteket a Sky új ’Race to Perfection’ című dokumentumfilmjében, amelyet a Racefans.net szakoldal szemlézett:

„Volt egy megbeszélésünk a csapattal, ahol az időmérőről egyeztettünk” – elevenítette fel a brazil. „Akkoriban két szett gumink volt a kvalifikációra. Michael olyasmit mondott, hogy ’igen, de ha egyből gyorsabbak vagyunk, aztán várunk a második szettre…’. Mire Ross Brawn azt mondta: ’Esetleg előidézhetünk egy sárga zászlót’. Én meg azt mondtam: ’Poénból? Mármint most komolyan: poénból?’. Aztán pontosan ez történt, szóval Michael ezt a poént használta.”

„Emlékszem, az ezt követő megbeszélésen azt mondtam, hogy ’nem hiszem el, hogy ezt csinálta’. De megcsinálta, és erre nem volt képes csak, hogy ezt kimondja. Egy évbe telt, mire elmondta nekem, hogy szándékosan csinálta. Egy évbe. Azt kérdeztem tőle, hogy hogyan tehette ezt. Ez is azt mutatja, hogy mindenki követ el hibákat az életében, mert ez egyértelműen az volt.”

A műsorban az akkor a Ferrari technikai igazgatójaként, most az F1 ügyvezetőjeként tevékenykedő Brawn is megszólalt, ám ő a saját szerepére nem tért ki: „Michael olykor tévútra került, és olyan dolgokat csinált, amire nincs logikus magyarázat. Megvolt benne ez az elképesztő versenyszellem, ami hajtotta. És olykor bizony a rövidebb utat választotta” – mondta el Brawn, aki szerint ugyan Monacóban mindig fontos a pole-pozíció, abban az évben a stratégiájuk révén nélküle is lett volna esélyük nyerni. „Egyszerűen egy ostoba megmozdulás volt: az egyike azoknak az apró kisiklásoknak, amelyek kétszer-háromszor előjöttek Michael karrierje során.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?