Steward
Gobodics Tamás
DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak JOHNNYBET
2021. május 6. csütörtök
F1

Wolff: Nem igaz, amit Lowe állít a motorok letekeréséről

A Mercedes egykori technikai igazgatója szerint a hibridéra első évében az istálló szándékosan letekerte a motorjait, hogy ne legyen akkora a fölényük. A csapatfőnök azonban határozottan tagadja ezt.

Ebben a történetben legalább az egyik fél biztosan nem mond igazat, legalábbis részben. Paddy Lowe éppen a napokban ismerte be egy nyilatkozatban, hogy 2014-ben, a hibridmotorok első esztendejében, amikor a Mercedes tudatára ébredt annak, hogy mekkora hatalmas erőfölényre tettek szert az erőforrások tekintetében, akkor szándékosan letekert motorokkal teljesítették az időmérő edzéseket.

Tették mindezt azért (legalábbis Lowe szerint), hogy a nemzetközi szövetségnek nehogy túlságosan szemet szúrjon a Mercedes óriási fórja és nehogy valamilyen gyors szabályváltoztatással megvágják hatalmas előnyüket, hogy izgalmasabb legyen a versengés. Az akkori technikai igazgató szerint Toto Wolff különösen figyelt arra, hogy a Q3-ban se legyenek túlságosan feltekerve a motorok, nehogy túl nagy fölény rajzolódjon ki. Erről bővebben ide kattintva olvashat.

A csapatfőnök a Portugál Nagydíj hétvégéjén reagált erre a felvetésre és határozottan cáfolja Paddy Lowe állításait. Na, akkor hol lehet az igazság? „Szerintem Paddy valami egészen más helyen lehetett akkor, mint én. Nem volt ilyen szituáció, hogy azért tekertük volna vissza a motorjainkat, hogy ezzel elkerüljünk egy esetleges, számunkra és előnyünkre káros szabályváltoztatást” – idézi Toto Wolff szavait a PlanetF1.com.

Wolff szerint nem féltek attól, hogy túl nagy fölényük lenne, de nem cáfolta, hogy a motorokat letekerték


„Rendkívül versenyképesek voltunk 2014-ben, szerintem ezt mindenki láthatta. Ez volt a kezdete egy teljesen új szabályrendszernek, amit semmiképpen nem változtattak volna meg hirtelen. Lehet, hogy Paddynek ez volt a benyomása, de nem volt ilyen” – tette hozzá Wolff.

A Mercedes abban az évben tizenkilencből tizennyolc esetben megszerezte a pole-pozíciót, egyedül Ausztriában törte meg a sort Felipe Massa a Williamsszel (szintén Mercedes-motorral), ám a versenyen sima kettős győzelmet aratott a Rosberg-Hamilton páros.

A helyzet annyiból különleges, hogy Wolff csak azt tagadja, hogy „a szabályrendszer hirtelen megváltoztatásának veszélye miatt” nem tekerték le a Mercedesnél a motorokat, ám azt ebben a nyilatkozatban sem cáfolta, hogy nem üzemeltek túlságosan magas teljesítményen azok az erőforrások.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?