DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 25. csütörtök
F1

Rádióügy: Mire kérte a McLaren Norrist Verstappen ellen?

Elhangzott egy üzenet a Q3-ben, melyben a csapat arra utasította pilótáját, ne tegyen szívességet a hollandnak. Helmut Marko arra gyanakszik, ezzel a Mercedes érdekeit szolgálták, a McLaren viszont cáfol. Norris személy szerint azt sem érti, mit csinált rosszul.

Max Verstappen a forgalomra volt dühös a Portugál Nagydíj időmérője után: utolsó gyorskörén két autót, Sebastian Vettel Aston Martinját és Lando Norris McLarenjét is meg kellett előznie. Az így futott időeredmény csak a harmadik helyre volt elegendő a két Mercedes mögött – első gyorskörét, amely pole-pozíciót ért volna, a pályahatárok miatt törölték.

Norris rádióforgalmában ráadásul elhangzott egy üzenet, amely később hullámokat vert a McLaren és a Red Bull között. „Ne tegyél szívességet Verstappennek” – hangzott az üzenet, amelyet természetesen sokféleképpen lehet értelmezni: ténylegesen arról volt szó, hogy a brit ne adjon szélárnyékot a riválisnak, álljon félre minél előbb. Az osztrákok tanácsadója, Helmut Marko azonban a Servus TV-ben azt fejtegette, hogy ezzel az utasítással a McLaren motorszállítója érdekeit szolgálhatta ki.

„A második etapján Lando Norrisnak azt mondták, ne tegyen Maxnak szívességet. Ez aztán nagyon sportszerű egy mercedeses csapattól. Aztán ott volt Vettel is, aki nagyon el volt foglalva az autóval, hogy a pályán tartsa. Elég balszerencsés eset volt” – fejtette ki az adásban Marko.



A McLarennél nem hagyták szó nélkül az elejtett vádat, Andreas Seidl csapatfőnök igyekezett leszögezni, hogy a csapat kizárólag saját érdekeit tartja szem előtt:

„Először is, tisztáznunk kell, hogy mi magunkért versenyzünk, senki másért. A mi célunk két autóval annyira elöl végezni, amennyire lehet” – idézi a Motorsport.com a németet. „Szerintem ez egy normális dolog, hisz mindenki ezt csinálja: nem akarunk senkinek sem szélárnyékot kínálni, mert kedvez a másik autónak. Max esetében sem volt más a helyzet. A kvalifikáció lényege, hogy mások segítsége nélkül, magadnak kell egy köridőt összerakni. Az a rádióüzenet, amelyről valószínűleg beszélnek… Nézzék meg, mit csinált mindenki a célegyenesben, miután befejezte saját körét, igyekeztek félreállni, el a szélárnyékból, hogy mindenki plusz segítség nélkül teljesíthesse a saját körét.”

Megszólalt az érintett Lando Norris is, aki a végül a hetedik rajtkockába kvalifikált, bár a negyedik pozíciót is elérhetőnek tartotta volna, ha éppen a fenti forgalmi helyzet – az előtte haladó Vettel lassított, hogy elengedje Verstappent – nem zavar be. Norris nem is érti, milyen indokkal haragudhat rá a Red Bull-os.

„Elképzelésem sincs, mit csináltam rosszul. Biztos voltam benne, hogy jóval előtte vagyok, azután, mikor elengedtem, teljesen kihúzódtam jobbra, szinte a pálya túloldalára, másodikban, olyan lassan, ahogy csak lehet. Mindent megpróbáltam, hogy félreálljak az útjából, nem akartam feltartani és semmi ilyesmi. De igazából én nem hallottam, amit erről mondtak. Én nem tartottam fel és semmi hasonló, sosem voltam annyira közel” – magyarázta Norris.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: