2014 óta folyamatosan dominálja a Formula-1-et a gyári Mercedes istálló, Lewis Hamiltonék zsinórban hét egyéni és csapatvilágbajnoki címet zsebeltek be a hibridéra kezdete óta, mindezt úgy, hogy döntő többségében a közelükben sem tudott lenni senki. 2016-ig legalább csapaton belül egészen jó küzdelem alakult ki Nico Rosberg és a hétszeres világbajnok brit között, de amióta az öt évvel ezelőtti világbajnok visszavonult, Valtteri Bottast egyértelműen második számú pilótaként tartják ott Toto Wolffék.
Az évtized elején a Red Bull rendelkezett hasonlóan kiváló autóval, 2010 és 2013 között Sebastian Vettel zsinórban négy bajnoki címet szerzett az energiaitalosokkal, igaz, ebből kettőt csak kis pontelőnnyel nyert meg Fernando Alonso előtt. A bikák uralkodásának idején rendszeresek voltak a szabályváltozások, általában azért, hogy jobban összerázódjon a mezőny. Amikor a Red Bull valami egészen remek újítással állt elő, ami bevált (például a befújt diffúzor), akkor többnyire néhány hónapon belül betiltották a megoldást, vagy más módon változtattak a szabályokon.
Az idei évre bevezetett szabályváltozások egyértelműen hátrányosan érintették a gyári Mercedest, amelynek úgy fest, elveszett az előnye a nagy riválissal szemben, sőt, inkább úgy tűnik, hogy már a Red Bull-Honda jár valamivel előrébb. Emiatt Toto Wolff és Lewis Hamilton is panaszkodott, hogy szerintük nem kérdés, hogy az új szabályok azért születtek, hogy Hamilton diadalmenetét megállítsák. Igaz, a Bahreini Nagydíjat egy vitatott büntetés kilátásba helyezése miatt végül így sem nyerte meg a Red Bull, mert Max Verstappennek vissza kellett engednie maga elé Lewis Hamiltont a hajrában.
A Red Bull főtanácsadója azonban nem sajnálja a vetélytársat, mert ők ugyanezt élték át bő egy évtizeddel ezelőtt. „Abban az időben, amikor mi nyertünk egymás után négy világbajnoki címet, a szabályok számtalan alkalommal változtak. Mi is tudomásul vettük, pedig mindig úgy értelmeztük, hogy ezzel minket akarnak megállítani, a változásokat ellenünk hozták meg” – nyilatkozta Helmut Marko a Motorsport-Total.com szakoldalnak.
„Le akarták lassítani az autókat, ránk viszont ez most kevésbé hatott negatívan. Mielőtt a Mercedes elveszítette domináns előnyét, az ő koncepciójuk volt a jobb, most pedig hirtelen a miénk a hatékonyabb. Így működik ez, ha változnak a szabályok, alkalmazkodni kell hozzájuk.”
Helmut Marko egyébként nem aggódik a technikai hibák miatt. Az időmérő után ugyanis Sergio Perez és Pierre Gasly autójában is akkumulátort kellett cserélni (és Max Verstappen gépével sem volt minden rendben a futamon). A főtanácsadó azonban nem fél, mert az eszközök nem romlottak el fizikálisan, hanem valamilyen szoftveres hiba okozta a problémát, amit könnyen orvosolhatnak.