Lewis Hamilton és Max Verstappen mellett a 4-es kanyar és a pálya határainak betartása volt a Formula-1-es Bahreini Nagydíj főszereplője. A hétszeres világbajnok többször is szélesen vette az ominózus kanyart, amire volt is lehetősége, hiszen az edzésekkel és az időmérővel ellentétben nem figyelték specifikusan a pálya határait azon a ponton, ám egy idő után mégis rászóltak, hogy hagyja abba ezt a gyakorlatot. A verseny hajrájában pedig Verstappen éppen ott, kissé lesodródva előzte meg a Mercedest, ami után Michael Masi javaslatára a Red Bull arra kérte, hogy adja vissza a helyét Hamiltonnak.
Az ügy természetesen nagy port kavart, az FIA versenyigazgatója pedig elmagyarázta, mi is volt a különbség a két pilóta esetei között. Most Emanuelle Pirro, aki stewardként segíti az FIA munkáját, szintén elmondta a Corriere dello Sportnak nyilatkozva, hogy mi is történt:
„Világos volt, hogy mind a szabadedzéseken, mind az időmérőn elvették annak a pilótának a körét, aki lement a pályáról a 4-es kanyarban. Ez többször is megtörtént több versenyzővel” – magyarázta Pirro. „Hamilton kissé túl gyakran lépte át a pálya határait, ezzel ismételten előnyt szerzett. Ezért Michael Masi, az FIA versenyigazgatója, aki egyedüliként beszélhet a csapatokkal, figyelmeztette a Mercedest, hogy amennyiben Hamilton még gyakrabban lemegy a pályáról, fekete-fehér zászlót kaphat. Ez végül büntetést eredményezhetett volna.”
Verstappen szabálytalan előzéséről így nyilatkozott: „Szó sem lehet félreértelmezésről, a sportszabályzat 27.3-as paragrafusa világosan fogalmaz: nem lehet úgy előzni, hogy közben átléped a pálya határait. Verstappen ezt tette, még ha nem is szándékosan, egyszerűen kissé szélesre sodródott. Ekkor Masi figyelmeztette a Red Bullt és azt javasolta, hogy Verstappen adja vissza a pozíciót. A versenyigazgató nem kötelezhet senkit semmire, mert ehhez nincs joga, csak javasolhat dolgokat. Verstappen visszaadta a helyét, ezért nekünk már nem kellett külön foglalkoznunk az üggyel.”
Verstappen közvetlenül a futam után úgy fogalmazott, hogy inkább bevállalt volna egy esetleges büntetést, mint hogy így legyen második, hogy visszaengedte maga elé Hamiltont. Pirro azt is elmondta, milyen szankcióval járhatott volna, ha a holland nem engedelmeskedik csapata kérésének: „Mindenképpen legfeljebb öt másodperces büntetést kapott volna” – jelentette ki a steward, miközben a Red Bull-tanácsadó Helmut Marko szerint ha Verstappen kiautózott volna ekkora előnyt a hátralévő körökben, akkor tíz másodpercet akasztottak volna a nyakába.