DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 25. hétfő
F1

Russell számára úgy tűnik, újabb év szenvedés jön

A tavaly a Mercedesnél történt beugrásánál bizonyított fiatal brit egyelőre nem látja jelét annak, hogy a Williams felzárkózott volna. A tehetséges ifjú titánra az eddig látottak alapján újabb év szenvedés vár.

Sosem jó érzés egy átlagon felüli vezetési tudással rendelkező tehetséget a mezőny végén látni sínylődni egy gyenge technikával. Pedig az előjelek azt mutatják, hogy a Williams idén sem igazán zárkózott feljebb, a többiek legalább annyit, vagy többet fejlődtek. George Russell mindenesetre a tesztnapok után meglehetősen borúlátó.

A tavaly még pontszerzésre is képtelen, egykoron szebb napokat látott istálló a bahreini tesztelésen igazából problémamentesen teljesítette a tesztprogramot, összesen 373 kört pakoltak az új gépbe, a megbízhatóság tehát úgy tűnik, megvan a gárdánál, csak a sebesség hiányzik továbbra is.

A ranglistán ugyan a Williams az ötödik legjobb időt érte el, köszönhetően Russell egyik gyorsabb körének, de az adatok alapján elég elkeseredetten értékelt a tavaly ugyanezen a helyszínen kis híján futamgyőzelmet szerző fiatal brit.

„Ezek a körülmények szinte a legrosszabbat hozták ki az új autóból, nagyjából erre is számítottunk. Egyelőre jelét sem látjuk annak, hogy faragtunk volna a hátrányunkból. Úgy gondolom, hullámvasút lehet ez a szezonunk, kicsit ilyen jojó-effektust hozhatunk teljesítményben. Néhány helyszínen kicsit gyorsabbak lehetünk, mint általában, más pályákon azonban a többiekhez képest sokkal lassabbak” – magyarázta George Russell a Williams sajtóközleményében.

Úgy fest, a Williamsnek idén sem sikerül nagyot domborítania


„Ahogy mondtam, az elmúlt három napban tapasztalt körülmények a legkevésbé sem feküdtek versenyautónknak, amikor élesben kerül bevetésre a gép, akkor a legkevésbé szeretném, hogy ilyen körülmények uralkodjanak a pályán. Leginkább az erős szél befolyásolja láthatóan negatív irányba az autó vezethetőségét.”

„Amit eddig is sejtettünk, a tesztnapok alátámasztották, hogy az erősebb szélre rendkívül érzékenyen reagál az autónk. Ez még jobban rávilágított jelenlegi legnagyobb gyengeségünkre, igaz, annyiból jól jött, hogy legalább beleáshatjuk magunkat az adatokba, hogy hol tudnánk a leginkább és leghatékonyabban javítani.”

Russell úgy gondolja, hogy a tavalyi erőviszonyokhoz képest az Alfa Romeo lépett a legnagyobbat előre a középmezőnybe, tavaly ugyanis még a rajtrács utolsó autói között foglaltak helyet Raikkönenék, de a tesztelés során az új Alfa igen biztatóan mozgott. A Williams azonban az eddigi tapasztalatok alapján maradt leghátul, talán a Haasszal lehet harcban.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: