Steward
Admin
DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak JOHNNYBET
2021. április 20. kedd
F1

Alpha Tauri: Megépítettük az eddigi legjobb autónkat

Nagyon jó hatással van a fiókcsapatra a Red Bull-lal való szoros együttműködés. De az istálló mérnökei is kiváló munkát végeztek, tavaly remekelt az Alpha Tauri. Idén mindenki reszkessen?

A tavalyi, igazán sikeres alapokra építette idei versenygépét az energiaitalosok fiókcsapata. Az Alpha Tauri tavaly számos alkalommal emelkedett ki a középmezőnyből, leginkább Pierre Gasly volt elemében, aki némi szerencsének, a remek Honda-motornak és a szintén kiválóan sikerült autónak köszönhetően Monzában élete első futamgyőzelmét is megszerezte.

Érdekes, hogy az Alpha elődje, a Toro Rosso korábban egyetlen futamgyőzelemre volt képes, de azt is Monzában szerezte a kiscsapatnak Sebastian Vettel még 2008-ban. Idén továbbfejlesztett aerodinamika, továbbfejlesztett Honda-erőforrás fogadja a Pierre Gasly – Yuki Tsunoda duót. Mire lehet képes a „kis Red Bull”? Erről az istálló technikai igazgatója, Jody Egginton beszélt a Gpfans.com szakoldal hasábjain.

Az idei Alpha Tauri még jobb lehet, mint a tavalyi, szintén remekül sikerült gép


„Határozottan úgy gondolom, az AT01 elnevezésű, tavalyi versenygépünk volt az eddigi legjobb, amit az istálló elkészített. Már az STR14-es sem volt rossz autó, de az AT01-est kifejezetten jól tudtuk fejleszteni egész évben, az eredmények pedig a kemény munka elismeréseként jöttek is” – nyilatkozta Egginton.

„Az idei évet megelőzően korlátozott számú (mindössze kettő) zseton felhasználásával fejleszthettük az autó egyes elemeit. Egyértelműen hiszünk abban, hogy a remek karosszéria és a kiváló motor nagyszerű alapot teremt számunkra ahhoz, hogy a két zsetonunkat más elemek fejlesztésére használjuk fel.”

„Együttműködésünknek hála, a Red Bulltól kapjuk a váltót, a hátsó felfüggesztést és az első felfüggesztés bizonyos elemeit is, most már harmadik esztendeje. 2021-nek ugyanezzel a hátsó résszel vágunk neki, amivel tavaly ilyen jól mentünk. Úgy döntöttünk, zsetonjainkat egy továbbfejlesztett első vezetőszárnyra és első felfüggesztésre lőjük el” – mutatott rá a technikai igazgató.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?