DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 25. csütörtök
F1

Hülkenberg kevés híján nemet mondott Stroll hívására

Úgy tűnik, hogy a tavalyi év után idén is az Aston Martin (korábban Racing Point) istállóhoz lesz köze Nico Hülkenbergnek. Pedig a német tavaly tartott a beégéstől, ezért majdnem nemet mondott.

Igazán sikeres beugróként szerepelt tavaly a rózsaszínű istállónál Nico Hülkenberg, két ízben Sergio Perezt, egyszer pedig Lance Strollt helyettesítette a Racing Point kötelékében. Bár akkor már jó nyolc hónapja nem vezetett Formula-1-es versenyautót, az RP 2021-es rakétáját pedig egyáltalán nem ismerte, mégis bevállalta a kalandot. Bár utólag bevallotta, tartott attól, hogy nem teljesít jól és ezzel lerombolja reputációját és esetleg elvágja a visszatérés lehetőségét is.

A háromból végül csak két futamon tudott elrajtolni, mivel a Brit Nagydíjon technikai hiba miatt a rajtrácsra sem tudott felállni, remekül és villámgyorsan alkalmazkodott a sebtében megismert versenyautóhoz és a maradék két versenyén összesen tíz pontot gyűjtött Nico Hülkenberg. Kifejezetten versenyképesnek bizonyult, ez pedig inkább csak növelte ázsióját.

Hülkenberg teljesítményét mindenki elismerte beugróként, de lesz még valaha állandó ülése az F1-ben?


Sajtóhírek szerint 2021-ben ő lesz az Aston Martinná alakult istálló tartalékpilótája, pedig az első beugrása előtt is sokáig habozott, hogy elvállalja-e. „Több emberrel is megvitattam a hirtelen lehetőséget, mindegyikük egyértelműen azon a véleményen volt, hogy mindenképpen vállaljam el. De azért ez számomra közel sem volt annyira kockázatmentes” – idézi Hülkenberget a Planetf1.com szakoldal.

„Mérlegeltem, hogy mit veszíthetek. Ha gyengén teljesítettem volna, akkor jó eséllyel felégettem volna a maradék hidakat, ami a 2021-es visszatérésemet segíthette volna és semmilyen lehetőségem nem lenne. Ugyanakkor, ha az ember sosem mer belevágni a rizikós dolgokba, akkor nyerni sem fog soha semmit.”

„Nem sok időm volt ezen agyalni, ezért úgy gondoltam, gyerünk, meg kell csinálni, bízni kell magamban és a tehetségemben. Ne feledjük, a Racing Point egyértelműen jó autó volt tavaly, nekem pedig a versenyzés a szenvedélyem. Valóban bíztam saját képességeimben, ez pedig döntő faktornak bizonyult abban, hogy elvállaltam az első beugrást.”

„Egyébként is, olyan típusú manus vagyok, aki kedveli a váratlan kihívásokat és szeretem a lehetetlenről is bebizonyítani, hogy mégis lehetséges. A legfontosabb az, hogy a hitünk ne vesszen el, mindig bízni kell saját magunkban” – tette hozzá a rutinos német.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: