Az idei szezon sok változást hozott mind az Ön, mind a csapat számára. Mennyire különbözött az ügyvezető igazgatói pozíció attól, amit a McLarennél csinált? Mennyiben alakult ez át azóta, hogy átvette a csapatfőnöki posztot?
Az ügyvezető igazgatói feladatköröm nagyon hasonló volt ahhoz, amivel a McLarennél korábban foglalkoztam. Természetesen ez egy teljesen másik csapat, de a szerepemet és a felelősségi körömet tekintve szinte ugyanaz a kettő. Miután Claire (Williams) úgy döntött, hogy távozik a csapattól, lehetőségem nyílt a csapatfőnöki pozíció betöltésére, így mostanra sokkal nagyobb mértékben bevonódtam a versenyhétvégékbe és a csapatot érintő legmagasabb szintű tevékenységekbe.
Mi jellemző az új tulajdonosokra: ők maguk is részt vesznek a csapatnál zajló munkában vagy inkább csak figyelemmel követik azt?
Kilenc másik vállalat – ez volt a tizedik felvásárlásuk – is a tulajdonukban áll, és az elmúlt kilenc-tíz év távlatából látható, hogy mindegyikkel hosszú távon terveztek. A többi vállalattól ugyan egy kissé különbözünk, hiszen egy sportcsapat vagyunk, ami új számukra. Filozófiájuknak megfelelően a helyi menedzsmentre bízzák a működést, és rendelkezésre állnak, ha támogatás szükséges. Jártak már többször is nálunk, amióta beléptek a csapat életébe, illetve néhány futamra is kilátogattak. Nagy változások indultak el a gyárban. Tényleg sokat fektetünk a fejlődésbe, megtesszük, amit kell. Több újdonságba is beruháztunk, és szeretnénk biztosra menni, hogy minden feltételt megfelelően megteremtünk ahhoz, hogy belevágjunk a 2021-es és 2022-es szezonba. Ez egy teljesen normális befektetési folyamat bármelyik csapatnál: elkészül egy üzleti terv, amelynek köszönhetően a befektetés megtérül vagy sikerül elérni, hogy valami jól működjön, tehát javul a teljesítmény – így járunk el minden egyes felmerülő esetnél.
A tulajdonosokkal kifejezetten könnyű együtt dolgozni, igazán intelligens, nagyszerű emberek, akik szeretik, amivel foglalkoznak – a csapat részeként szeretnének hozzájárulni a teljesítmény javulásához, és közben megőrizni a Williams alapvető értékeit. Így továbbra is egy nagyon családias és sokoldalú csapat tudunk maradni, ami számukra is fontos. Természetesen nem szeretnénk elveszíteni mindazt, amit Claire és Frank hosszú évek munkájával felépítettek, ugyanakkor be kell látni, hogy eljött a változás ideje, tovább kell lépnünk, és ők azok, akik segíteni tudnak ebben. Jelenleg az Egyesült Államokban vannak, így a menedzsment bizottság megbeszéléseit hetente egyszer, a Microsoft Teamsen keresztül tartjuk meg, ami nagyon jól működik. Megfelelő mértékben támogatnak minket – nem uralkodnak felettünk, viszont a megfelelő kérdéseket teszik fel.
A hosszú mclarenes múltját tekintve, valamint tudva, hogy két nagyon egyedi módon működő szervezetről van szó, mennyi időbe telt megismerni az új csapatot?
Sosem lehet teljesen megismerni – 16 évet töltöttem a McLarennél, de még így is időről időre értek meglepetések. Tisztában voltam vele, hogy legalább három hónapba fog telni, amíg felveszem a lépést, hogy mi hogyan működik a csapatnál, mi tudott megvalósulni, és mi nem. Ez az időszak már elmúlt, de mégsem állítom, hogy már mindent tudok – korántsem. A Covid-19 hatására bevezetett szigorításaink értelmében a mérnöki irodákban a dolgozók körülbelül 20%-a van bent, ennél pedig egy kicsit többen a műhelyben. Ezen a szinten négynaponta váltott műszakban dolgoznak (az interjú Roberts pozitív eredményű tesztje előtt készült, a Török Nagydíjat megelőzően).
Szóval most hosszabb időbe telik, amíg megismerem az embereket, és ők is engem. A mindennapi működésünkkel kapcsolatban viszont már kijelenthetem, hogy igazán komfortosan érzem magam – már tudom, mi hogy megy. Nincs egy nagy, megoldásra váró probléma, de sok dolog van, amin fejleszthetünk, amit jobban csinálhatunk, és már el is kezdtük a munkát. Megszilárdítunk folyamatokat, és a dolgozók számára érthetőbbé teszünk néhány dolgot, hogy egyszerűbben végezhessenek nagyszerű munkát. Úgy látom, ebben van a legfontosabb szerepem.
Milyen ütemterv szerint halad az említett feladatokkal?
Személy szerint nem készítettem időtervet. Van egy listám azokról az elsődleges feladatokról, amelyeken sorban végighaladva átalakíthatunk és helyreállíthatunk bizonyos dolgokat – nincs értelme belefogni valamibe mindaddig, amíg annál fontosabb, még megoldatlan tennivalóink vannak. A folyamat már elkezdődött, van, ami már jó irányba halad, így megtehetjük a következő lépést. Ha némileg tágabb értelemben nézzük, egy kicsit bizony meg voltunk fogva, mivel nagyon sok alkatrész tartozik a jövő évi listázott alkatrészek közé. Előfordul, hogy valamin szeretnénk változtatni, de egyszerűen nem lehet. Ez egyrészről kissé hátráltat minket, másrészről megkönnyíti a dolgunkat, hiszen nem kell teljesen új autót építenünk. Mi a csapatban egy olyan lehetőségként tekintünk erre, amelynek hatására most olyan lépéseket teszünk meg, amelyek alapesetben erős kockázattal járnának.