DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. május 8. szerda
F1

Hazugságvizsgáló-szenzorokat is használ felkészüléséhez Mazepin

A Haas orosz újonca elárulta: ilyen módon próbálják meg kezelni a kiélezett helyzetekben jelentkező stresszt. Az F1-es debütálásra készülő újonc a stábjának átalakításáról is beszélt.

Néhány héttel ezelőtt jelentette be a Haas, hogy 2021-ben Nyikita Mazepin lesz az egyik pilótájuk, s úgy tűnik, a fogdosási botrány ellenére is kitartanak mellette. Mick Schumacher leendő csapattársa két győzelemmel az ötödik helyen zárta a 2020-as Formula-2-es bajnokságot, ezzel – és persze az anyagi hátterével – vívta ki az F1-es ülést magának. Pedig egy évvel korábban mindössze 11 pontot gyűjtött az F2-ben, így Mazepin szerint a stábjának átalakítására volt szükség, ami meg is hozta a gyümölcsét:

mazepin-2020-f2-dppi



„Miután a 2019-es évem teljes kudarc volt, úgy döntöttünk, a 90 százalékát átalakítjuk a környezetemnek” – nyilatkozta az orosz pilóta a Match TV-nek. „Lecseréltem az edzőmet kettőre: most van egy fizioterapeutám, aki profi a saját területén, és egy edzőm, aki a fizikai edzéseimért felel. És azt tervezem, hogy az F1-be is velük együtt érkezem meg: ők azok az emberek, akik segítettek felállni a padlóról, és szükségem lesz rájuk a következő években is a sikerekhez.”

Mazepin azt is elárulta, hogy egy ferraris szakemberrel is együtt dolgozik, akivel a hazugságvizsgáló berendezésekben is használt szenzorokkal igyekeznek kezelni a kiélezett helyzetekben jelentkező stresszt:

„Három éve együtt dolgozom egy olasz szakemberrel, aki a Ferrari csapatánál is dolgozik. Ugyanolyan szenzorokkal készülünk, mint amilyeneket a hazugságvizsgálati tesztek során szoktak. Így gyűjthetünk információkat a testünkről, és ezzel próbálhatunk meg bizonyos mutatókat kontrollálni légzéssel és egyéb dolgokkal, hogy így csökkentsük a stresszt a nagy nyomással járó pillanatokban, például a futamok elején a rajtnál vagy épp a végén, amikor a pozíciónkat kell védeni.”

A fizikai felkészülést illetően Mazepin elmondta, hogy elsősorban a nyaka erősítésére koncentrál: saját bevallása szerint a néhány éve még a Force Indiával teljesített első Formula-1-es tesztjének idejekorán véget is kellett vetni a fájdalmai miatt. „Olyan érzés, amikor egy hosszú egyenes végén rálépsz a fékre, mintha nekimennél egy falnak, annyira jó ezeknek az autóknak a fékezési teljesítménye” – magyarázta.

 
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: