2014. november 20-án jelentette be a Ferrari, hogy a szezon végén Fernando Alonso a McLarenhez távozik, Kimi Raikkönen új csapattársa pedig Sebastian Vettel lesz 2015-től.
„Sebastian Vettel a fiatalság és a tapasztalat egyedi párosítását jelenti, és olyan csapatszellemet hoz magával, ami felbecsülhetetlen értékű lesz, amikor Kimi oldalán megbirkóznak majd az előttünk álló kihívásokkal” – üdvözölte a Ferrarinál a négyszeres világbajnokot az akkori csapatvezető, Marco Mattiacci.
Sebastian Vettel is odáig volt és vissza a Ferrari-szerződéstől, melyre álma megvalósulásaként tekintett: „Formula-1-es karrierem következő szakaszát a Ferrarinál töltöm, amivel életem álma vált valóra. Amikor gyerek voltam, a piros autóban versenyző Michael Schumacher volt a legnagyobb példaképem, és most hihetetlen megtiszteltetés, hogy végre én is esélyt kaptam arra, hogy egy Ferrarit vezessek” - mondta Vettel, aki nem titkolta, azért érkezett a Ferrarihoz, hogy megismételje honfitársa, a legendás Michael Schumacher sikereit.
A csodásnak induló házasság hamar sínre került, mikor Vettel már a második versenyén győzelemre vezette a Scuderiát, s bár 2016-ban győzelem nélkül maradt a Ferrari, a következő években a hibrid éra urának számító Mercedes legfőbb kihívóivá váltak. A vége mégsem lett szép.
Kimi Raikkönen 2015 és 2018 között volt a német csapattársa az olaszoknál, ez idő alatt pedig egyértelmű volt, kire tekintenek első számú versenyzőjükként a Ferrarinál. Ferraris debütáló szezonjában Vettel három futamgyőzelmet is aratott, azonban a következő év – ahogyan már említettük – ínséges volt a Ferrari számára.
A csalódást keltő 2016-os szereplés után a Ferrari megrázta magát és megcélozta, hogy véget vet a Formula-1-et 2014 óta sújtó Mercedes-uralomnak. 2017-ben, majd 2018-ban is ötször állhatott fel a dobogó legtetejére Sebastian Vettel, azonban a világbajnoki cím mindkétszer Lewis Hamilton zsebében landolt.
Útközben Hamiltonnal és másokkal is forró szituációkba keverte magát Vettel, legemlékezetesebb talán a 2017-es Azerbajdzsáni Nagydíjon való kakaskodása volt Hamiltonnal, de a Szingapúri Nagydíj rajtjánál is komoly szerepet vállalt a kialakult tömegbalesetben, ami végül fordulópontnak bizonyult a világbajnoki cím szempontjából.
2018. július 25-én elhunyt Sergio Marchionne, a Ferrari egykori elnöke, akinek minden vágya volt, hogy az Alfa Romeo Saubernél brillírozó Ferrari-ifjonc, Charles Leclerc 2019-től a Scuderia versenyzője legyen, utódai pedig valóra is váltották ezt a kívánságát. Marchionne halálával azonban megindult lefelé a lejtőn a csapat és velük együtt Sebastian Vettel is.
A 2018-as szezon végén ugyanis a Red Bull megvádolta a Ferrarit, hogy csalnak a motorral, ami után az FIA és a Ferrari egy titkos megállapodást kötöttek. A következő szezonban már jelentősen visszaesett az olaszok teljesítménye, mindössze három futamgyőzelemre voltak képesek. Tetézte a problémákat, hogy a csapaton belül több belviszály is hátráltatta őket: Mattia Binotto végre elfoglalhatta a csapatfőnöki pozíciót, aki addig a Ferrari motorfejlesztési részlegének volt a vezetője, Maurizio Arrivabene pedig – akit ugyanazon a hétvégén jelentettek be az olaszok, mint Vettelt – távozni kényszerült.
Ha ez nem lett volna elég, úgy nézett ki, hogy pilótafronton is őrségváltás következik, Charles Leclerc ugyanis erősebb teljesítményt nyújtott Sebastian Vettelnél, a csapat első győzelmét is ő szerezte 2019-ben, míg a sokszor pörgő-forgó német felé kezdte elveszíteni bizalmát az istálló.
Végül a 2020-as szezon – eltolt – kezdetét sem várta meg a Ferrari, és Mattia Binotto méltatlan módon, telefonon közölte Vettellel, hogy a következő szezontól nem számítanak a munkájára, ugyanis Carlos Sainz és Charles Leclerc párosa alkotja majd a Scuderia pilótafelállását.
Sebastian Vettel és a Ferrari közösen eltöltött időszaka egy igazi félresiklott tündérmese, mely bár ígéretesen indult és még biztatóbban folytatódott, végül kudarccal, a Ferrari számára abszolút bukással és méltatlan megjegyzésekkel, cselekedetekkel ér véget a hétvégi szezonzárón, az Abu Dhabi Nagydíjon.
Sebastian Vettel a Ferrari versenyzőjeként: /Frissítve a 2020-as Abu Dhabi Nagydíjjal/
Versenyek | 119 |
Rajtok | 118 |
Győzelmek | 14 |
Dobogók | 55 |
Pole-pozíciók | 12 |
Leggyorsabb körök | 14 |
Kiesések | 13 |