Ha már megszerezte az Eifel Nagydíj pole-pozícióját, Valtteri Bottas nem adta olcsón a bőrét vasárnap, a 14 óra 10 perces rajtnál: az 1-es kanyarban úgy tűnt, Lewis Hamilton megszerzi az elsőséget, de a kombináció folytatásában a finn kerekedett felül. Max Verstappen és Charles Leclerc megőrizte a harmadik-negyedik helyet, Alex Albon viszont elveszítette az ötödiket Daniel Ricciardóval szemben. A 11. rajthelyről induló Sebastian Vettel bemozdult a piros lámpák elalvása előtt, de csak minimálisan, majd állóra fékezett a start pillanatában, ezért nem járt neki büntetés.
Bottas első körben kialakított másfél másodperces előnyét nem tudta növelni a folytatásban Hamiltonhoz képest. A harmadik Verstappen közel maradt hozzájuk, mögötte azonban nagy rés alakult ki. A negyedik Leclerc-t a szárnyaló Ricciardo szorongatta, majd a 9. körben jött a bravúros előzés, a 2-es kanyar külső ívén.
A kiállások hamar elkezdődtek: Albon a hatodik helyről a 8. körben érkezett – ő korábban elfékezte bal elsőjét –, Leclerc az ötödikről a 11. körben. Azzal egyidejűleg, hogy az előrejelzés enyhe esőt ígért, megszaporodtak a furcsa incidensek: Vettel a célegyenes végén, Antonio Giovinazzit támadva, irányváltás közben forgott meg, Bottas elfékezte magát, George Russellt pedig a 323. nagydíját teljesítő Kimi Raikkönen ütötte ki – a williamses volt a nagydíj első kiesője, a vétkes pedig 10 másodperces időbüntetést kapott rekorddöntő futamán.
Bottas incidense sokba került a 13. körben: senkitől sem zavartatva rontotta el az 1-es kanyart, a hibára pedig lecsapott Hamilton, és átvette a vezetést. A finn a kör végén kénytelen volt kereket cserélni, mivel elfékezett abroncsa használhatatlanná vált.
Russell a pálya szélére húzódott a Williamsszel, ami rövid virtuális biztonsági autós fázist eredményezett: többen kereket cseréltek, köztük Hamilton és Verstappen – a holland visszatért Bottas elé. Az események nagy gyorsasággal követték egymást: a figyelmetlen Albon leszakította Danyiil Kvjat első szárnyát, majd Bottas autója lassult le drámaian. A Mercedes megpróbálta távolról megoldani a problémát, de egy kör múlva a pole-pozíciós feladta az Eifel Nagydíjat.
A harmadik kieső a csetlő-botló Albon volt: a Kvjattal való ütközés okozásáért kapott öt másodperces időbüntetést már le sem szolgálta, műszaki hiba miatt ő is kiállt a bokszba a 24. kör végén. Pillanatokkal később Ocon is feladta hidraulikai probléma gyanújával. Eddigre egy négyes bontakozott ki, akik esélyesek voltak a Bottas kiesése miatt felszabaduló utolsó dobogós helyre: Lando Norris, Sergio Perez, Carlos Sainz, valamint a hatodik helyen haladó Daniel Ricciardo, aki a VSC során már leszolgálta kiállását.
A trió a 60 körös nagydíj féltávjánál állt ki: így Ricciardo került a harmadik pozícióba, ráadásul „hátvédet” is kapott Leclerc személyében, aki korai kiállása révén a negyedik helyre lépett előre – fel is tartotta a gumielőnyben érkezett Perezt, amíg nem érkezett másodszor kerékcserére. A mexikói eddigre letudta Norrist, aki motorgondokkal küzdött, így csapattársát is maga elé engedte.
A McLaren-versenyző nem bírta végig a távot, és félrehúzódott: mivel az autót nem lehetett kitolni, ráadásul a motorborítás égni is kezdett, beküldték a safety cart, amely összerázta a mezőnyt az utolsó tíz körre. Szinte mindenki érkezett második kerékcserére lágyért: Leclerc, aki nemrég járt a bokszban, a hatodik helyen találta magát, míg Grosjean úgy döntött, kint marad kemény abroncsain, és fellépett a hetedik pozícióba.
A futam a 49. körben indult újra azt követően, hogy a hatodik helytől lefelé mindenki visszavehette körét: bár Ricciardo ráijesztett Verstappenre, Perez pedig az ausztrálra, az első hat megőrizte pozícióját, Grosjeant viszont könnyedén átlépték a lágy abroncsos üldözők, először is Gasly, aki egy körrel később Leclerc-t is átugrotta, és átvette a hatodik pozíciót.
Az újraindítás után Hamilton új körrekordot is autózott 1:28,145-tel, esélyt sem adva Verstappennek, hogy fenyegesse a futamgyőzelmet. A holland a legvégén még odabökött a Mercedesnek, és 1:28,139-cel végül ő állította fel az új hivatalos rekordot, valamint vágta zsebre az érte járó pluszpontot.
Bottas kiesése lehetővé tette, hogy Ricciardo végre megszerezze első dobogós helyezését a Renault-val: az ausztrálnál csak maga a csapat várt többet, amely 2016-os visszatérése óta először végzett a top 3-ban.
Perezt segítette a biztonsági autó, de végül be kellett érnie a negyedik hellyel, Sainz, Gasly és Leclerc volt a további sorrend. Három különleges név egészítette ki a pontszerzők sorát: a beteg Lance Stroll helyére beugró Nico Hülkenberg edzésidő nélkül lett nyolcadik, míg Grosjean és Antonio Giovinazzi idén először szerzett pontot. Az olasz nyomában loholva ért célba Vettel, aki öt versenyen negyedszer nem szerzett pontot, valamint a 323. nagydíjrajtjával egyedüli rekorderré váló Raikkönen.
Az Eifel Nagydíj végeredménye:
Versenyző | Csapat | Idő/hátrány | |
1 | Lewis Hamilton | MERCEDES | 1:35:49.641 |
2 | Max Verstappen | RED BULL RACING HONDA | +4.470 |
3 | Daniel Ricciardo | RENAULT | +14.613 |
4 | Sergio Perez | RACING POINT BWT MERCEDES | +16.070 |
5 | Carlos Sainz | MCLAREN RENAULT | +21.905 |
6 | Pierre Gasly | ALPHATAURI HONDA | +22.766 |
7 | Charles Leclerc | FERRARI | +30.814 |
8 | Nico Hulkenberg | RACING POINT BWT MERCEDES | +32.596 |
9 | Romain Grosjean | HAAS FERRARI | +39.081 |
10 | Antonio Giovinazzi | ALFA ROMEO RACING FERRARI | +40.035 |
11 | Sebastian Vettel | FERRARI | +40.810 |
12 | Kimi Räikkönen | ALFA ROMEO RACING FERRARI | +41.476 |
13 | Kevin Magnussen | HAAS FERRARI | +49.585 |
14 | Nicholas Latifi | WILLIAMS MERCEDES | +54.449 |
15 | Daniil Kvyat | ALPHATAURI HONDA | +55.588 |
Lando Norris | MCLAREN RENAULT | DNF | |
Alexander Albon | RED BULL RACING HONDA | DNF | |
Esteban Ocon | RENAULT | DNF | |
Valtteri Bottas | MERCEDES | DNF | |
George Russell | WILLIAMS MERCEDES | DNF |