DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 20. szombat
F1

Bottasé a pole az első Eifel Nagydíjon

Bár az utolsó pillanatokig Max Verstappen esélyesnek tűnt arra, hogy megszakítsa a Mercedes idei időmérős sorozatát, a végén Valtteri Bottas előhúzott három tizedet és megszerezte az első helyet.

A hétvége eddigi legkellemesebb körülményeivel, 9 °C-os levegő- és 18 °C-os aszfalthőmérséklettel, száraz pályán startolt el az Eifel Nagydíj időmérője az F1-es naptárba hét év után visszatért Nürburgringen.

A versenyző viszont, akinek egyáltalán nem voltak kellemesek a körülmények, Nico Hülkenberg volt, aki idén már a harmadik versenyhétvégére ugrott be a Racing Pointhoz, ezúttal Lance Stroll betegsége miatt – ám a szombati szabadedzésen sem lehetett még ott az autóban, így az időmérőn ülhetett be először. Ahogy csapatfőnöke, Otmar Szafnauer fogalmazott, Hülkenberg már ismeri az autót és a pályát is, viszont a kettő kombinációját még nem, emiatt érezheti magát mélyvízbe dobva.

bot



A németnek végül nem sikerült ráéreznie a kombinációra, a beállítások megtalálására sem volt ideje, ráadásul elrontotta az utolsó körét, így a legutóbb Silverstone-ban kellő felkészülés után harmadik helyre kvalifikáló német most noha csak 1,7 másodperces lemaradással, de az utolsó, 20. helyen zárt a szintén kieső Kimi Raikkönen, Nicholas Latifi, George Russell és Romain Grosjean társaságában. Antonio Giovinazzi eközben idén először jutott túl a Q1-en. A tempót az első szakaszban Max Verstappen diktálta, a két Mercedes és Lando Norris végzett közvetlenül mögötte.

A Q2-t a Mercedesek a közepes keverékeken kezdték, és bár Bottas hibázott, Hamilton könnyedén továbbjuthatott volna azokon a következő szakaszba – végül azonban a csapat ez ellen döntött, így az első tízesből mindenki a lágyakon fog rajtolni a versenyen, ha száraz lesz az idő. Hamilton végül 1:25,390-nel az élen zárta a Q2-t, csupán 77 ezreddel Verstappen előtt. A Ferrari edzésen mutatott tempóját átmentve Charles Leclerc itt az 5. leggyorsabb lett, Sebastian Vettel azonban a 11., így kiesett Pierre Gasly, Danyiil Kvjat, Giovinazzi és Kevin Magnussen társaságában.

A Q3 a Mercedesek, a Red Bullok, a Renault-k, a McLarenek, valamint Leclerc és Sergio Perez részvételével kezdődött. Verstappen itt is azonnal demonstrálta, hogy autója ezúttal időmérős körülmények között is meglepően közel van a Mercedesekhez, olyannyira, hogy az első menetek után a holland az élre is állt. Szoros volt azonban az állás, Verstappen 68 ezreddel vezetett Bottas, és 81-gyel Hamilton előtt ekkor. A második köröket hasonlóan erős tempóval kezdte a trió, ám végül Verstappen a harmadik helyre keveredett, Bottas pedig több mint két tized előnnyel megszerezte a pole-t csapattársa előtt, bebiztosítva egy újabb teljes első sort a Mercedesnek. Kellemes meglepetést okozott a 4. helyen megcsípő Leclerc, akit Albon, Ricciardo és Ocon követ.

 

Az időmérő végeredménye:

Q3 Versenyző Csapat Idő Hátrány
1 Valtteri Bottas Mercedes 1:25.269  
2 Lewis Hamilton Mercedes 1:25.525 0.256
3 Max Verstappen Red Bull-Honda 1:25.562 0.293
4 Charles Leclerc Ferrari 1:26.035 0.766
5 Alexander Albon Red Bull-Honda 1:26.047 0.778
6 Daniel Ricciardo Renault 1:26.223 0.954
7 Esteban Ocon Renault 1:26.242 0.973
8 Lando Norris McLaren-Renault 1:26.458 1.189
9 Sergio Pérez Racing Point-Mercedes 1:26.704 1.435
10 Carlos Sainz McLaren-Renault 1:26.709 1.440
Q2        
11 Sebastian Vettel Ferrari 1:26.738 1.348
12 Pierre Gasly AlphaTauri-Honda 1:26.776 1.386
13 Daniil Kvyat AlphaTauri-Honda 1:26.848 1.458
14 A.Giovinazzi Alfa Romeo-Ferrari 1:26.936 1.546
15 Kevin Magnussen Haas-Ferrari 1:27.125 1.735
Q1        
16 Romain Grosjean Haas-Ferrari 1:27.552 1.233
17 George Russell Williams-Mercedes 1:27.564 1.245
18 Nicholas Latifi Williams-Mercedes 1:27.812 1.493
19 Kimi Räikkönen Alfa Romeo-Ferrari 1:27.817 1.498
20 Nico Hülkenberg Racing Point-Mercedes 1:28.021 1.702
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: