A hétvége eddigi legkellemesebb körülményeivel, 9 °C-os levegő- és 18 °C-os aszfalthőmérséklettel, száraz pályán startolt el az Eifel Nagydíj időmérője az F1-es naptárba hét év után visszatért Nürburgringen.
A versenyző viszont, akinek egyáltalán nem voltak kellemesek a körülmények, Nico Hülkenberg volt, aki idén már a harmadik versenyhétvégére ugrott be a Racing Pointhoz, ezúttal Lance Stroll betegsége miatt – ám a szombati szabadedzésen sem lehetett még ott az autóban, így az időmérőn ülhetett be először. Ahogy csapatfőnöke, Otmar Szafnauer fogalmazott, Hülkenberg már ismeri az autót és a pályát is, viszont a kettő kombinációját még nem, emiatt érezheti magát mélyvízbe dobva.
A németnek végül nem sikerült ráéreznie a kombinációra, a beállítások megtalálására sem volt ideje, ráadásul elrontotta az utolsó körét, így a legutóbb Silverstone-ban kellő felkészülés után harmadik helyre kvalifikáló német most noha csak 1,7 másodperces lemaradással, de az utolsó, 20. helyen zárt a szintén kieső Kimi Raikkönen, Nicholas Latifi, George Russell és Romain Grosjean társaságában. Antonio Giovinazzi eközben idén először jutott túl a Q1-en. A tempót az első szakaszban Max Verstappen diktálta, a két Mercedes és Lando Norris végzett közvetlenül mögötte.
A Q2-t a Mercedesek a közepes keverékeken kezdték, és bár Bottas hibázott, Hamilton könnyedén továbbjuthatott volna azokon a következő szakaszba – végül azonban a csapat ez ellen döntött, így az első tízesből mindenki a lágyakon fog rajtolni a versenyen, ha száraz lesz az idő. Hamilton végül 1:25,390-nel az élen zárta a Q2-t, csupán 77 ezreddel Verstappen előtt. A Ferrari edzésen mutatott tempóját átmentve Charles Leclerc itt az 5. leggyorsabb lett, Sebastian Vettel azonban a 11., így kiesett Pierre Gasly, Danyiil Kvjat, Giovinazzi és Kevin Magnussen társaságában.
A Q3 a Mercedesek, a Red Bullok, a Renault-k, a McLarenek, valamint Leclerc és Sergio Perez részvételével kezdődött. Verstappen itt is azonnal demonstrálta, hogy autója ezúttal időmérős körülmények között is meglepően közel van a Mercedesekhez, olyannyira, hogy az első menetek után a holland az élre is állt. Szoros volt azonban az állás, Verstappen 68 ezreddel vezetett Bottas, és 81-gyel Hamilton előtt ekkor. A második köröket hasonlóan erős tempóval kezdte a trió, ám végül Verstappen a harmadik helyre keveredett, Bottas pedig több mint két tized előnnyel megszerezte a pole-t csapattársa előtt, bebiztosítva egy újabb teljes első sort a Mercedesnek. Kellemes meglepetést okozott a 4. helyen megcsípő Leclerc, akit Albon, Ricciardo és Ocon követ.
Az időmérő végeredménye:
Q3 | Versenyző | Csapat | Idő | Hátrány |
1 | Valtteri Bottas | Mercedes | 1:25.269 | |
2 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1:25.525 | 0.256 |
3 | Max Verstappen | Red Bull-Honda | 1:25.562 | 0.293 |
4 | Charles Leclerc | Ferrari | 1:26.035 | 0.766 |
5 | Alexander Albon | Red Bull-Honda | 1:26.047 | 0.778 |
6 | Daniel Ricciardo | Renault | 1:26.223 | 0.954 |
7 | Esteban Ocon | Renault | 1:26.242 | 0.973 |
8 | Lando Norris | McLaren-Renault | 1:26.458 | 1.189 |
9 | Sergio Pérez | Racing Point-Mercedes | 1:26.704 | 1.435 |
10 | Carlos Sainz | McLaren-Renault | 1:26.709 | 1.440 |
Q2 | ||||
11 | Sebastian Vettel | Ferrari | 1:26.738 | 1.348 |
12 | Pierre Gasly | AlphaTauri-Honda | 1:26.776 | 1.386 |
13 | Daniil Kvyat | AlphaTauri-Honda | 1:26.848 | 1.458 |
14 | A.Giovinazzi | Alfa Romeo-Ferrari | 1:26.936 | 1.546 |
15 | Kevin Magnussen | Haas-Ferrari | 1:27.125 | 1.735 |
Q1 | ||||
16 | Romain Grosjean | Haas-Ferrari | 1:27.552 | 1.233 |
17 | George Russell | Williams-Mercedes | 1:27.564 | 1.245 |
18 | Nicholas Latifi | Williams-Mercedes | 1:27.812 | 1.493 |
19 | Kimi Räikkönen | Alfa Romeo-Ferrari | 1:27.817 | 1.498 |
20 | Nico Hülkenberg | Racing Point-Mercedes | 1:28.021 | 1.702 |