DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
F1

„Nem voltak helyesek Hamilton büntetőpontjai”

Az FIA versenyigazgatója, Michael Masi elmagyarázta, miért vonták vissza utólag a felügyelők a brit két büntetőpontját. A mercedeses vádjára is reagált, miszerint büntetésekkel akarják megállítani őt.

Már a start előtt megpecsételődött Lewis Hamilton sorsa a Formula-1-es Orosz Nagydíjon: miután kétszer is a kijelölt zónán kívül hajtott végre rajtgyakorlatot, kétszer öt másodperces büntetést szabtak ki, amelynek köszönhetően csak harmadik lett a futamon. Mindemellett eredetileg egy-egy büntetőpontot is beírtak neki, amellyel már tíz egységnél járt volna, közel kerülve a 12 pont utáni eltiltáshoz. Csakhogy ezt utólag a felügyelők visszavonták, és inkább a csapatra róttak ki 25 ezer eurós pénzbírságot – Michael Masi, az FIA versenyigazgatója elmagyarázta, miért:

hamilton-szocsi-futam-dppi



„A felügyelők a futam után meghallgatták a csapatot és a #44-es autó vezetőjét. Lewis és a Mercedes beszélt velük, és rámutattak, hogy igazából ők utasították Lewist, hogy hol hajthatja végre a próbarajtokat” – nyilatkozta Masi a verseny után. „Emiatt a felügyelők visszavonták mindkét ítélet kapcsán a büntetőpontokat, mert úgy gondolták, azok nem voltak helyesek – és ennek eredményeképp a csapatot viszont 25 ezer eurós bírsággal sújtották. Persze a gyakorlatban ő vezette az autót, igen. Ugyanakkor az is szerepet játszott, hogy a csapat utasította, hol hajtsa végre a próbarajtot, ezért visszavonták a korábbi döntésüket.”

Masi ugyanakkor azt is hozzátette, hogy mindig részletesen kiküldik a versenyzők és csapatok számára, hol hajthatnak végre próbarajtokat: „A rajtgyakorlatok kijelölt helye természetesen igen pályaspecifikus, és részletezve van az eseménnyel kapcsolatos jegyzetekben. Szóval eddig az összes eseményen Lewis és a többiek is betartották a versenyigazgató utasításai által meghatározott előírásokat a próbarajtok során. Ami alapján kijelöljük ezeket a helyeket, az elsősorban az összes versenyző biztonsága. Ott mindenki tisztában van vele, mi is történik. Általában nem festünk fel egy konkrét rajtkockát ehhez, csak konkretizáljuk a helyet, és úgy tudom, ez már előttem is így ment. Nagyon pályafüggő, hogy ez hol van, szóval ilyen szempontból ez a mai egy egyszerű hiba volt.”

A versenyigazgató Hamilton azon megnyilvánulására is reagált, miszerint büntetésekkel igyekeznek őt „megállítani”: „Az én szempontomból ez nagyon egyszerű: ha Lewis fel akar hozni valamit, akkor ahogy azt többször elmondtam neki és a többi pilótának is, az ajtóm nyitva áll és örömmel átbeszélek bármit. Viszont szerintem az FIA szempontjából mi a sportszabályok betartatásáért felelünk. A felügyelőink függetlenként hoznak ítéleteket, és ez esetben volt egy szabálysértés, így nem számít, hogy Lewis Hamiltonról vagy a másik 19 versenyző egyikéről van-e szó. Ha megsértették a szabályokat, ezt önmagában fogják megvizsgálni, és a körülményeket figyelembe véve megfelelően és igazságosan megítélni.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: