Akármennyi pénz lapul az emberfia számláján, a türelem véges, de a jelek szerint a Haas küszködése még tűréshatáron belül van az amerikai iparmágnás, motorsport-vállalkozó tulajdonosnál, Gene Haasnál. A kényszerszünet alatt és az évad kezdete óta úgy hírlett, hogy a nagyfőnöknek kezd elege lenni és a különítmény lehúzhatja a rolót, ám végül aláírták az új Concorde-egyezményt, ezzel elkötelezték magukat a folytatás mellett.
Haas a fejlemény óta első ízben látogatott Európába, az üzletember részt vesz a monzai és a mugellói futamon, ahol olyan fontos ügyekről egyeztet majd Günther Steiner csapatfőnökkel, mint például a csapat jelenlegi helyzete és a pilótaösszeállítás kérdése, de tárgyal majd a Ferrari képviselőivel is a technológiai kapcsolat meghosszabbításáról. A vezér péntek este érkezett Olaszországba, az egyeztetéseket viszont még nem kezdte meg.
„A hangulata jó, már nagyon várta, hogy itt legyen velünk ezen a két futamon – árulta el a formula.hu-nak a Haas online sajtótájékoztatóján Steiner. - Nagyon sok dologról kell beszélnünk, de van rá egy hetünk, még úgy is, hogy nekem Mugello előtt hétfőtől szerdáig dolgoznom kell. Végre személyesen is tudunk majd beszélni, mert telefonon nem mindig egyszerű egyeztetni, pláne, hogy Kaliforniában él, a mi ottani központunk pedig Észak-Karolinában található. Bár a hangulata jó, az eredmények miatt viszont – ismerjük jól, hogy mennyire nagyon kényes erre - nem túlságosan boldog.”
Gene Haas istállójának gyatra szereplésében fontos szerepet játszik az is, hogy a Ferrari erőforrással súlyos gondok vannak, ami hatványozottan rosszul érinti a tavaly is csapnivaló teljesítményt nyújtó együttest. Steiner hangsúlyozta, hogy a helyzet ellenére Haas türelmes: „Tudja azonban, hogy hamarosan jobbak leszünk, hiszen ha nem így lenne, nem írta volna alá az új Concorde-egyezményt. Folytatni akarja, ha nem így lenne, kihasználta volna az alkalmat néhány héttel ezelőtt és kitáncolt volna ebből az egészből” – mondta lapunknak a szakvezető.
Az Olasz Nagydíj időmérője egyébként az elfogadható kategóriába tartozott a Haas szempontjából, ugyanis Kevin Magnussen bejutott a Q2-be és a 15. helyen végzett, míg Romain Grosjean nem sokkal maradt le arról, hogy továbbjusson nyitófelvonásból és a 16. pozícióból várhatja a kialvó piros lámpákat. A dánnak és a franciának egyaránt keményen kell taposnia a gázt: szerződésük még nincs 2021-re, ráadásul egyáltalán nem kizárt, hogy Haas és Steiner akár mindkét versenyzőt lecserélheti az évad végén.