Békeidőben Haas viszonylag gyakori vendég az F1-es futamokon, idén azonban a koronavírus-világjárvány miatt még csak két futamon, a Stájer és a Magyar Nagydíjon vett részt. Az amerikai iparmágnás és motorsport-vállalkozó a következő két, olaszországi futamot újra a helyszínen tekinti meg: gépe péntek este szállt le Milánóban, a fejleményről beszámoló Günther Steiner csapatfőnök tájékoztatása szerint szombaton már a paddockban is jelen lesz a csapattulajdonos.
Sokáig kérdéses volt, hogy Gene Haasnak milyen szándékai vannak a 2014-ben alapított, az F1-es világbajnoki sorozat küzdelmeiben 2016 óta résztvevő alakulattal. Úgy hírlett, hogy a Ferrarival szövetségben álló különítmény az utóbbi időszak harmatos eredményei miatt lehúzhatja a rolót, ám végül az üzletember is áldását adta arra, hogy az istálló aláírja az új Concorde-egyezményt, amely 2021-től 2025-ig szabályozza majd a sportág működését.
Természetesen a gondok és a problémák ezzel nem oldódtak meg, sőt: a Haas a saját nyűgjei mellett alaposan megsínyli a Ferrari-erőforrások idei mélyrepülését, ezzel viszont gyakorlatilag semmit nem tudnak kezdeni. Steiner a napokban jelezte, hogy nem gondolkodnak váltáson, a gyötrelmek ellenére kitartanak a maranellói gyártóval fennálló szoros technológiai partnerkapcsolat mellett. Tennivaló persze így is akad, hiszen lassan dönteni kell például a pilótapáros, Romain Grosjean és Kevin Magnussen sorsáról, ebben pedig kiemelt jelentősége lehet Haas mostani látogatásának.
„Ott lesz Mugellóban is, szóval biztosan beszélünk majd erről – mondta Steiner a pilótakérdésre utalva az FIA sajtóirodája által pénteken közreadott, Monzában készült interjúban, amelyet megkapott a formula.hu is. – Mindig azt mondja egyébként, hogy ne kapkodjunk, mert mi nem olyanok vagyunk, hogy ’oh, ha most azonnak nem csináljuk meg, akkor elszalad a feladat’. A jó döntésekhez idő kell, mi pedig mindent alaposan mérlegelni akarunk. Biztos vagyok benne, hogy időre lesz szüksége a döntéshez, mert tudni akarja, hogy amit tesz, az a csapat érdekeit szolgálja. Amikor döntünk, akkor döntünk. Nincs nyomás rajtunk amiatt, hogy időre kellene döntést hoznunk.”
A pletykák szerint nehezen elképzelhető, hogy 2021-re is maradjon a 2017 óta együtt versenyző Romain Grosjean, Kevin Magnussen páros, ugyanakkor spekulációk garmadáját hallani arról is, hogy kik lehetnek azok, akik felválthatják akár francia, akár a dánt, akár a duó mindkét tagját. Úgy hírlik, hogy Steiner a közelmúltban egyeztetéseket folytatott a közelmúltban a Racing Pointnál beugróként szereplő Nico Hülkenberggel, ám a szakvezető a napokban spendírozta azt is, hogy – némi kedvezményért cserébe – szívesen adnának helyet a Ferrari valamelyik fiatal tehetségének is.
Mivel szuperlicenccel rendelkezik, elméletileg nem lehet kizárni a csapatnál fejlesztőpilótaként alkalmazott F2-es versenyző, Louis Deletraz esetleg felbukkanását sem, pláne, hogy a svájci mögött tehetős közel-keleti támogatók állnak. Abban biztosak lehetünk, hogy a végső megoldásig számos forgatókönyvről hallunk majd…