A monzai volt az első olyan kvalifikáció, amelyen már életbe lépett az az új szabály, mely szerint egyetlen motorüzemmódot lehet használni az időmérőn és a futamon. Mivel sokak szerint a Mercedesé volt a legerősebb „partimód”, a módosítás – kimondatlanul ugyan, de – az ő lassításukat is célozta volna. Nos, ehhez képest Lewis Hamilton pályacsúcsot autózott, Valtteri Bottas révén pedig kisajátították az első rajtsort, ráadásul nyolc tizedet adtak a hozzájuk legközelebb kerülő Carlos Sainznak.
Hamilton már előzetesen is mulatságosnak találta ezt a próbálkozást, az F1-es Olasz Nagydíjon látott időmérős fölényük után pedig elő is húzta a „mi megmondtuk” kártyát:
„Mondtuk már múlt héten is, amikor bejelentették ezt a szabályt a lassításunk érdekében, hogy ez nem igazán fog változtatni semmin, mivel nagyszerű autónk van, és így más területeken leszünk jobbak. Hihetetlen teljesítményt nyújtunk a hétvégén, szerintem most vagyunk a legjobbak itt” – vélekedett a hatszoros világbajnok, akit a PlanetF1.com idéz.
Hamilton arra is tett utalást korábban, hogy a Red Bull kardoskodhatott a partimód betiltása mellett, erre célozva szúrt oda kicsit a csupán ötödik és kilencedik helyekre kvalifikáló energiaitalosoknak Bottas is: „Az autó és a motor is jónak érződött. Ahogy korábban elmondta, a versenyen még jobbnak kell lennie a helyzetnek. Szóval nem tudom, mennyire örülnek most ennek a szabályváltozásnak a Red Bullnál.”
A csapatfőnök Toto Wolff azt is elárulta, hogy a technikai direktíva kiadása előtt elkezdtek felkészülni a tiltásra: „Amikor láttuk, hogy egyre erősebb a lobbi az időmérős motormódunk ellen, elkezdtük a fejlesztéseket ebbe az irányba mozdítani, még jóval a technikai direktíva megjelenése előtt. Ma láttuk először, hogyan változtak a csapatok teljesítményei, és szerintem van néhány érdekes eredmény. Szerintem azok teljesítettek ma a leggyengébben, akik a legjobban akarták ezt. Viszont a legfontosabb, amire koncentráltunk, hogy a futamon nyerjünk időt, ez pedig csak holnap lesz.”