Az Olasz Nagydíjtól lép életbe az a szabálymódosítás, miszerint egyetlen motorüzemmódot lehet majd használni az időmérőn és a futamon, azaz tulajdonképpen betiltják a „partimódot”. Sokak szerint ezzel akarják csökkenteni a Mercedes előnyét a kvalifikációkon, Toto Wolff csapatfőnök szerint viszont ez azt is fogja eredményezni, hogy a futamokon viszont nagyobb lehet az előnyük, mint eddig.
Lewis Hamilton is kapott ezzel kapcsolatos kérdéseket a csütörtöki monzai sajtótájékoztatón – amelyen a Formula.hu is részt vett online formában –, a brit szerint pedig egyértelmű, hogy legfőbb ellenfelük, a Red Bull kardoskodott a változtatás mellett:
„Kicsit mulatságosnak találom, mert az FIA azt mondta, ez azért van, hogy jobban felügyelni tudják mindenki motorhasználatát vagy ilyesmi, aztán viszont jött a Red Bull és azt mondták: ’mi harcoltunk ezért’. Szóval teljesen más okai vannak, hogy miért is döntöttek így. Remélhetőleg a gyárban dolgozó srácok bókként tekintenek erre, hogy fantasztikus munkát végeztek a motorral. Tovább fogunk dolgozni és javulni az adott körülmények között. Érdekes lesz látni, hogyan sül el mindez.”
Bár annak örül a mercedeses, hogy kevesebb a dolga a pilótaülésben, azért sajnálja, hogy nem ő tudja befolyásolni, hogy mikor milyen módon használja a motort: „Személy szerint tetszett, hogy kontrollálni tudtam, mikor használtam jobban a motort és mikor spóroltam vele. Ez valamelyest az erősségem is volt, hogy tartalékolni az erőforrás élettartamával az év során, hogy tovább kitartson. Ha ezt a lehetőséget elveszik, az azt jelenti, hogy kevésbé kell foglalkoznunk ennek a kapcsolgatásával.”
Arra a kérdésre, hogy szerinte milyen hatása lesz a változtatásnak, így felelt Hamilton: „Valószínűleg mindenki veszít ezzel valamennyit, de egyesek talán többet, mint mások. Senki sem tudja ezt pontosan szerintem, de nem hiszem, hogy ez problémát jelent majd számunkra.”