Minden tekintetben nagyot változott a világ a 2019-es F1-es idény óta, a szó legszorosabb értelmében, és ez igaz az Alfa Romeo alakulatára is. A csapat jócskán megsínyli a Ferrari-erőforrás harmatos teljesítményét, de más gondok is vannak a C39 típusjelű versenygéppel, ráadásul 180 fokot fordultak a házon belüli viszonyok is. Az előző szezon végén Giovinazzi egy lesajnált, megtűrt Ferrari-patronáltnak tűnt Kimi Räikkönen mellett, jelenleg azonban az olasz tűnik jobbnak: kvalifikációs fronton 5:1 arányban vezet a látványosan enervált finn világbajnok ellen, ráadásul a taljánnak már 2 egység is szerepel a neve mellett.
Ugyan a technika sokkal gyengébb, Giovinazzi már nyomokban sem emlékezetet egy évvel ezelőtti önmagára. Immáron sokkal magabiztosabb, és a vert mezőnyben is jobban látszik, hogy alaptalanok voltak azok a tavalyi feltételezések, amelyek szerint csupán a maranellói lobbinak köszönheti, hogy az F1-es mezőny tagja lehet. De mi változott 2019-hez képest?
„A tavalyi volt az első teljes szezonom az F1-ben, márpedig ide érkezve sok mindenhez kell alkalmazkodni. Nekem ráadásul Kimi volt akkor is a csapattársam, egy igazi sokat tapasztalt világbajnok, ami nem könnyítette meg a helyzetemet. most már egy picit könnyebben kezelem a helyzetet, jobban oda tudok figyelni a dolgaimra. Jóval magabiztosabb is vagyok, így jobban tudom érvényesíteni a saját kéréseimet a mérnökeimnél a beállításokkal kapcsolatban. Komoly segítség, hogy Kimi és én hasonló vezetési stílussal rendelkezünk. Egy évnyi tapasztalat már van a hátam mögött, és ennek köszönhetően képes vagyok jobban teljesíteni, mint tavaly” – nyilatkozta a Giovinazzi Barcelonában, az FIA hivatalos online sajtótájékoztatóján, amelyen részt vett a formula hu is.
A hétvégi Spanyol Nagydíj előtt az F1 statisztikusai kimutatták, hogy a mezőnyben az olasz pilóta az egyetlen, aki az évad első öt futamának mindegyikén képes volt javítani a pozícióján az első körben. Ebben szerepet játszik, hogy az Alfa Romeo versenygépei rendre a vert mezőnyben végeznek az időmérő edzéseken, a leghátsó sorokból indulva pedig valamivel talán egyszerűbb javítani, ugyanakkor ez sem csorbítja Giovinazzi „rajtbanditai” érdemeit.
„Szombat esténként igyekszem visszanézni az első köröket az előző évekből, különösen tavalyról, és próbálom megtalálni azt, hogyan lehet a legjobban bemenni az első egy-két kanyarba, de nagyon fontos a reakció is. Eddig a rajtjaim is nagyon jól sikerültek, aztán pedig, ha ez megvan, sokkal egyszerűbb nyerni néhány pozíciót. Bár elégedett vagyok azzal, ahogyan rajtoltam az eddigi futamokon, de igyekszem tovább javulni ezen a területen, hiszen ha a hátsó régióból előre akarsz jönni az első körben, ez kulcsfontosságú” – mondta a különleges teljesítmény hátteréről az olasz pilóta.
Amikor arról kérdezték, hogy végez-e valamilyen speciális edzést a reflexei karbantartására, a 26 esztendős versenyző csupán annyit mondott, hogy mint minden más pilótának, neki is vannak reflexbemelegítő gyakorlatai, amelyeket a futamok rajtja előtt végez. A ponttáblázat 15. helyén állomásozó Giovinazzi végül jót nevetett a sajtótájékoztató moderátorával együtt azon a nyilvánvalóan humorosnak szánt felvetésen, hogy az otthonában felszereltetett egy rajtlámpasort, és azon gyakorlatozik a futamok közötti időszakban…