DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 24. szerda
F1

Visszatérő pályán versenyezhet Ázsiában az F1

Sajtóhírek szerint az eddig bejelentett 13 futam és a közel-keleti zárás között a Távol-Keletre is elutazna a mezőny, de Vietnám mellett nem Sanghaj, hanem egy másik ikonikus pálya rendezhet futamot.

A múlt pénteken bejelentett Nürburgring, Portimao, Imola hármassal 13-ra nőtt az idei, a koronavírus-járvány miatt átszabott szezon versenyeinek száma, s immár november 1-jéig tart a menetrend. A közel-keleti zárást ugyanakkor szintén borítékolni lehet Bahreinben és Abu Dhabiban, így attól függően, hogy előbbi helyszínen duplázik-e a mezőny – korábban elhangzott, hogy az úgynevezett „külső körön” is versenyezhetnének –, már 15 vagy 16 fordulónál tartanánk, amellyel meglenne a tv-társaságok jogdíjszerződésében foglalt minimális 15-ös szám.

Mivel azonban a Közel-Keletre decemberben utazna a Formula-1, a november egyelőre üres, s a sajtóhírek szerint ezt egy ázsiai túrával töltenék fel az illetékesek, miután az amerikai kontinens versenyeit egy az egyben törölték. Az eredeti menetrendből a Kínai és a Vietnámi Nagydíjat nem fújták még le teljesen, bár előbbi esetén ez valószínűleg csak idő kérdése, mivel a helyi hatóságok bejelentették, hogy tiltanak minden olyan sporteseményt, amely nem kapcsolódik a 2022-es pekingi téli olimpiához.

f1-sepang-dppi-2017



Így maradna egyedül a vadonatúj pálya Hanoiban, ám egyetlen futam miatt nem érné meg az F1-nek Ázsiába áttenni a székhelyét. Éppen ezért az utóbbi hetekben felmerült, hogy akárcsak Imola és a Nürburgring esetén, egy korábbi helyszínhez nyúlna az F1, nevezetesen Sepanghoz. Az ikonikus pálya legutóbb 2017-ben adott otthont a Malajziai Nagydíjnak, azóta azonban kikerültek a versenynaptárból, mivel inkább a jóval olcsóbb, de nézőket ugyanúgy vonzó MotoGP-re kívántak koncentrálni (ahol egyébként még szintén esélyesek arra, hogy bekerüljenek az idei naptárba Thaiföld és a jóval kevésbé valószínű Argentína mellett).

Amikor a GrandPrix247.com szakoldal megkérdezte Ross Brawnt, az F1 sportigazgatóját az esetleges vietnámi–maláj párosításról, így felelt a szakember: „Még nem tudom ezt kommentálni. Remélhetőleg tudunk néhány versenyt rendezni Ázsiában, ez a célunk. Igyekszünk a lehető legrugalmasabbak lenni, ahogy a helyzet egyes országokban javul, máshol romlik.”

Mindenesetre az érződik, hogy a Hanoiban rendezendő versenyhez ragaszkodna a Liberty Media, amennyiben a járványhelyzet lehetővé teszi az odautazást: „Vietnám különleges izgalmas számunkra, hiszen ez az első pálya, amelynek a tervezésében is érintettek vagyunk. Tanácsot adtunk és együtt dolgoztunk Hermann Tilkével a pálya megtervezése során, hogy biztosan azt kapjuk, amit kértünk. Nagyon izgatott vagyok a verseny miatt, és remélhetőleg meg tudjuk tartani.”

A Formula-1 a következő hetekre ígért további részleteket a versenynaptár kapcsán, de a fentiek és a pletykák alapján körvonalazódni látszik, hogy amennyiben lehetséges, november 15-én és 22-én rendeznének futamokat Ázsiában, konkrétan Vietnámban és Malajziában, míg december első két vagy három hétvégéjén a két közel-keleti országban – ha végül összesen 18 verseny lesz a dupla bahreini fordulóval, akkor ez akár december 20-i zárást is jelenthet.

 
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: