Steward
Bognár Viktor
DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2020. október 24. szombat
F1

Lelkesednek a pilóták a visszatérő-új pályák iránt

Lando Norris alig várja, hogy a Nürburgringen, Imolában és Mugellóban vezessen – igaz, utóbbi esetén neki az előzésekkel, míg Vettelnek hazája versenye esetén az időjárás okán vannak kétségei.

A koronavírus-járvány miatt alaposan átszabott 2020-as Formula-1-es versenynaptár eddig bejelentett részében már négy olyan pálya is feltűnt, amely nem szerepelt az eredeti menetrendben: Mugello érkezését már korábban bejelentették, míg néhány napja a Nürburgring, Portimao és Imola került sorra. Ezek közül Mugello és Portimao még soha nem rendezett F1-es versenyt, míg a német pálya legutóbb 2013-ban, Imola pedig 2006-ben látta vendégül a mezőnyt.

Bár sokan siratják a kieső amerikai helyszíneket – az újonc Nicholas Latifi például értelemszerűen főként a Kanadai Nagydíjat –, mindenki izgatott az új és visszatérő európai pályák kapcsán. Lando Norris például így lelkesedett a RaceFans.net kérdésére válaszolva:

nurburgring-dppi-2013-1



„Imola és a Nürburgring két fantasztikus pálya. Imádom a Nürburgringet. Emlékszem, amikor 2007-ben vagy kicsit később néztem az F1-et. Egyszerűen egy igazán klassz pálya, ahol több kategóriában is élveztem a vezetést. Imolában az olasz Formula-4-gyel indultam, az is elég híres pálya, arra is emlékszem, hogy néztem onnan is F1-et. Mugellóban is az olasz F4-gyel versenyeztem még 2015-ben. Nagyszerű volt: nagy a sebesség, közepes és nagy tempójú kanyarokkal tűzdelt, nincs igazán szűk sikán rajta. Szóval bizonyos szempontból olyasmi pálya lesz, mint Ausztria, csak nincs emelkedős féktáv rajta, helyette ezek a közepes és gyors kanyarok.”

Persze azért a McLaren brit pilótája szerint lehetnek hátulütői is a mugellói nyomvonalnak: „Lehet, hogy a versenyzés szempontjából nem lesz a legjobb, nem tudom, fogunk-e előzést látni az első és az utolsó kanyar között. Szóval szerintem ilyen tekintetben majdnem olyan, mint a magyar pálya. Ugyanakkor egy lenyűgöző pálya, szóval az időmérő hihetetlen lesz rajta” – mondta el Norris, hozzátéve: mivel az új helyszínekről senkinek nincsenek adatai, ez új kihívást jelent minden csapat számára.

Mindeközben Sebastian Vettel érthető módon elsősorban a Nürburgringnek és az Eifel Nagydíjnak örült, hiszen így utolsó ferraris idényében is versenyezhet hazai pályán: „Óriási meglepetés a Nürburgring, ismét lesz nagydíj Németországban! Háromszor versenyeztem ott Formula-1-es autóval, a Red Bull-lal kétszer is nyertünk: egyszer második voltam, 2013-ban pedig sikerült győznöm.”

Azt azért a négyszeres világbajnok is elismerte, hogy a helyi időjárás már nem mindig szokott kedvező lenni októberben: „Egyértelmű, hogy kihívás lesz a csapatok és nekünk, pilóták számára is. De izgatottan várom, milyen lesz az időjárás októberben az Eifel-hegységben” – fogalmazott a dpi hírügynökségnek nyilatkozó Vettel. Mirko Markfort, a Nürburgring főnöke félig ironikusan megjegyezte, hogy a globális felmelegedés még segíthet is nekik, hogy elfogadható időjárás legyen majd az október 11-i futam idején.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?