DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 2. szombat
F1

Elképesztő, mennyire sehol nincs a Ferrari-motor

Az elmúlt két évben a csodájára jártak az olasz erőforrásnak, ám az elsőkből utolsók lettek. A sebességi adatok árulkodóak, a Ferrari-erőforrással szerelt autók a mezőny végén, a Mercedes és a Honda az élen.

A teljes igazságot valószínűleg sosem fogjuk már megtudni, miben is rejlett a vörösök és partneristállóinak titka az elmúlt szezonokban, de leginkább a tavalyi évben, amiért annyira kiválóan teljesített a motor az egyenesben. Az austini szoros vizsgálatnál bekövetkezett fordulópont óta döbbenetesen visszaestek a Ferrari-erőforrások, az idei évben pedig még látványosabban alulmúlják a riválisokat.

Ausztria után a Hungaroringen is azt láthatjuk, hogy a Mercedes fölényesen veri motorerőben a Ferrarit, de igazság szerint már a Hondától is jócskán elmaradnak az olaszok, ez pedig nemcsak a gyári, de a partneristállók teljesítményére is alapvetően rányomja bélyegét. Már nem is titkolják a Scuderiánál, hogy a motor bizony gyengécske, óriási a lemaradás.

A Magyar Nagydíjnak otthont adó Hungaroring tizenöt kanyarjával, kanyargós, lassú vonalvezetésével kissé kevesebb terhet ró az egységekre, de itt is kijön az egyértelmű lemaradás. Ha csak a végsebességi adatokat böngésszük végig, láthatjuk, hogy a Mercedes és a Honda szárnyal, a Ferrari pedig a sor végén kullog. A lista utolsó helyén szereplő öt versenyzőből négy az olasz márkát használja.

Elsőkből utolsók, a Ferrari végsebessége drámaian visszaesett


A kanyarokban sem képesek hozni a ferrarisok Hamiltonék elrettentő fölényéből, de az egyenesekben többet kapnak. De most már nem csak a Hamilton-Bottas párostól, hanem a két Racing Pointtól is (ami sokak szerint szinte egy az egyben megegyezik a tavalyi világbajnok Mercedesszel, hogy ez szabálytalan mértékű azonosság-e, csak hetek múlva derül ki).

Az is feltűnő, hogy az utolsó helyre lecsúszó Vettel végsebessége tíz km/órával lassabb, mint az élen végző Lance Strollé, illetve Sergio Perezé, valamint az, hogy a Ferrari azon végsebességétől is egy tízessel elmarad, amit tavaly ugyanezen a pályán mértek. A Red Bull-Hondák is befértek a legjobb ötbe, a japánoknál viszont aggodalomra adhat okot, hogy az eddigi versenyhétvégék mindegyikén legalább egyik autójukkal probléma adódott, ezúttal Pierre Gasly Alpha Taurija szorult motorcserére az időmérő után.

A Ferrari lemaradása hatalmas, valami nagyon okosat kell kitalálni, hogy egyáltalán ezt a hátrányt jelentősen csökkentsék, mert egy Monza-, vagy Mugello-típusú pályán ez akár másodperceket is jelenthet.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: