Hatalmas a csalódottság a Ferrari háza táján. A két versenyző és a vezetőség is érzi, hogy az idei autóval valamit nagyon elszúrtak. A hét elején már elismerte a csapatvezető, hogy a legfőbb gondjuk a rettentően gyengén muzsikáló erőforrás, de a jelek szerint az aerodinamika is félresikerült. A száraz idő után ugyanis a közepes és az erős esőben sem vehették fel a versenyt a fő riválisokkal.
A legnagyobb gond azonban az, hogy nemhogy a Mercedesre és a Red Bullra nem veszélyesek kicsit sem, hanem az előző években még jócskán mögöttük futó McLarentől és az erősebb középcsapatoktól is kikapnak. Ausztriában bizony nem kizárólag a McLarenek, hanem a Renault-k, de helyenként még az Alpha Tauri (leginkább Pierre Gasly vezérletével) is gyorsabbnak bizonyul a vörösöknél, ráadásul száraz körülmények között a Racing Point is egyértelműen jobb tempót képvisel jelenleg. Spielbergben egy gyengécske 10. helyezésre futotta az időmérőn.
„Egészen csalódást keltő napon vagyunk túl. El kell fogadnunk, hogy a stopperóra sosem hazudik. Az elmúlt két időmérő edzésen teljesen különböző körülmények között sem voltunk sehol, nem vagyunk versenyképesek. Ráadásul már nem csak azoktól kapunk ki, akik az elmúlt években a legkeményebb vetélytársaink voltak, hanem olyanok is elénk kerülnek, akik nemrég még nem kevéssel mögöttünk jártak” – panaszkodott Mattia Binotto.
„Keményen dolgoztunk azért, hogy a tervezettnél hamarabb bevethessük új fejlesztéseinket, de a pályán egyáltalán nem hoztak javulást. Rá kell jönnünk, hogy ez miért van, mert ahogy a dolgok most állnak, az nagyon nem illik a Ferrari névhez. Végképp elkeserednünk sem szabad, de semmiképpen nem hagyhatjuk figyelmen kívül a jelenlegi tényeket” – ismerte be a vereséget a Ferrari csapatfőnöke.
Összességében a Scuderia gyengélkedésén kívül is elmondható, hogy a Mercedes szárazon és vízen is a mezőny fölé nő, nagy meglepetés lenne, ha 2020-ban nem Lewis Hamiltont koronáznák újra a Formula-1 bajnokává.