A csapattársak közötti balesetekben nem sok pozitívumot lehet találni: növeli a feszültséget a két, egyébként együttműködésre szerződtetett pilóta között, jelentősen rontja vagy akár teljesen tönkreteszi az istálló mindkét autójának esélyét egy jó eredményre, élcelődés tárgyává teszi a csapatot, és valószínűleg azt a fejmosást sem teszik zsebre a vétkesek, amit a zárt ajtók mögötti megbeszélésen a főnökeiktől kapnak. Charles Leclerc alighanem átesett ezeken az érzéseken a versenyhétvége óta eltelt napokban, amiatt viszont mégis hálás lehet, hogy nem kapott büntetést a baleset okozásáért.
Könnyű elképzelnünk a helyzetet, hiszen számos példát láttunk már rá: ha egy versenyző ütközést okozva tönkreteszi egy riválisa versenyét, de eközben ő is kiesik, így nem tudna időbüntetést letölteni az adott futamon, a szankció a soron következő nagydíjhétvégére tolódik át rajtbüntetés formájában. A felvételekből is egyértelmű volt, és a monacói maga is elismerte, hogy ő hibázott, amikor lehetetlen helyen próbált bebújni Sebastian Vettel mellé, miközben a 3-as kanyarban nagy tumultus alakult ki az első kör során, s szinte bizonyos, hogy ha Leclerc egy másik csapat versenyzőjét ütötte volna ki a versenyből, nem tolják félre az ügyét a versenybírói szobában. Az FIA négy döntéshozója – akik között ezúttal Emanuele Pirro ült egykori versenyzőként – ezúttal is megnézték az esetet, majd rövid időn belül úgy határoztak, hogy az nem igényel további vizsgálatot.
Hogy mégsem tetézték ezzel tovább a monacói problémáit, abban a Formula-1 versenyigazgatója, Michael Masi szerint is szerepe volt annak, hogy két csapattárs között történt a baleset, akik ráadásul mindketten kiestek, miközben más istállók nem lettek megkárosítva a történtek által.
„Szerintem mindenképp hatással volt a döntésre, ezt is figyelembe vették” – nyilatkozta Masi a Speedweeknek. „De abban nem vagyok biztos, hogy ez jelentette-e a döntő faktort [a büntetés elmaradásában]. Láttunk már korábban példát arra, hogy két csapattárs közötti incidensért is büntetést osztottak, szóval sok év tapasztalata van az ilyen döntések mögött is. Hogy milyen esetekben számít ez enyhítő körülménynek, az persze mindig az eset komolyságának függvénye.”
Bár a szezon eddigi két futamából így egyet dupla nullával zárt a Ferrari, a relatív teljesítmény szempontjából is gyengén kezdő istálló egyelőre az ötödik helyen áll a konstruktőri bajnokságban, köszönhetően Leclerc váratlan második helyének a zűrzavarosan záruló Osztrák Nagydíjról.