A második versenyhétvégéig kellett várnunk arra, amely már a téli tesztek óta elkerülhetetlennek látszott: a Renault hivatalosan is óvást nyújtott be a Racing Point 2020-as autója miatt. A riválisok hónapok óta „rózsaszín Mercedesnek” csúfolták az RP20-ast, mivel a kialakítása gyakorlatilag teljes egészében megegyezik az Ezüst Nyilak tavalyi világbajnok koncepciójával.
A Renault is ez ügyben kér tisztázást az FIA-tól: a francia gárda arra a szabályra hivatkozik, mely szerint a Formula-1-ben rajthoz álló konstruktőröknek néhány kivételtől eltekintve minden alkatrészt saját maguknak kell megtervezniük. Az FIA viszont korábban járt már a Racing Point gyárában, és legálisnak minősítette az autókat.
Az időzítés nem véletlen: Sergio Perez és Lance Stroll egész hétvégén remek tempót mutatott a Stájer Nagydíjon – leszámítva az esős időmérőt –, és kettős pontszerzéssel zárták a vasárnapi versenyt, ráadásul a kanadai a hajrában épp Daniel Ricciardóval csatázott. A felügyelők az óvás okán berendelték magukhoz a Racing Point képviselőit Spielbergben.
FRISSÍTÉS: Vasárnap 21 óra után a felügyelők bejelentették, hogy helyt adnak a Renault óvásának, így a Stájer Nagydíj végeredménye határozatlan ideig nem tekinthető véglegesnek. Mint kiderült, a Renault az első és hátsó fékhűtőjére gyanakszik, így Perez és Stroll autóinak szóban forgó alkatrészeit lefoglalta az FIA. Emellett arra kérték a Mercedest, hogy szolgáltassák nekik a 2019-es autójuk vonatkozó elemeit, hogy összehasonlíthassák őket a Racing Point idei megoldásával. A közlemény szerint az ügy mélyebb kivizsgálását és meghallgatást igényel, ezek időpontja egyelőre nem tisztázott.