DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 25. csütörtök
F1

Szocsi vs. Portimao, Kanadai GP októberben?

Miközben továbbra is csak az első nyolc forduló helyszíne és időpontja ismert az F1-ben, egyre több találgatás és információ lát napvilágot arról, hogyan is nézhet ki a 2020-as évad folytatása.

Az F1 vezetése június elején tette közzé a koronavírus-járvány miatt átalakított 2020-as versenynaptár első szakaszát, amelyben július elejétől szeptember elejéig összesen nyolc európai futam kapott helyet. A továbbiakról azonban egyelőre csak találgatások és feltételezések vannak, ám mivel több Európán kívüli nagydíj sorsa kétséges (vagy már törölni is kellett), egyre valószínűbb, hogy a Formula-1 még Monza után is az öreg kontinensen marad. Azt szinte már tényként kezelik például, hogy szeptember 13-án egy második olaszországi verseny fog következni, méghozzá a Ferrari által tegnap kipróbált és egekig magasztalt Mugellóban.

Ezt követően az eredeti menetrend szerint az Orosz Nagydíj következne szeptember 27-én, s eddig Szocsi rendre ki is nyilvánította, hogy ragaszkodik a rendezéshez, méghozzá ha lehet, már nézők előtt – annak ellenére, hogy az országban továbbra sem annyira jó a járványügyi helyzet. Emiatt fel is merült, hogy helyettük is egy európai pálya kerülhet be a naptárba, jelesül a Mugellóhoz hasonlóan eddig egyetlen F1-es nagydíjat sem rendező Portimao (bár Hockenheim és Imola is ott van a tartalékok között).

f1-russia-dppi



Az Orosz GP promótere a minap meg is erősítette, hogy kvázi egymással harcolnak a szeptember végi időpontért: „Arra készülünk, hogy megrendezzük a versenyünket, amely továbbra is szeptember 27-én esedékes, noha a portugálok igyekeznek elvenni ezt a dátumot” – idézi Alekszej Titovot a FormulaPassion. A promóter hozzátette: ugyan még ki kell dolgozniuk a pontos protokollokat, de bízik benne, hogy ez sikerülni fog, akár nézőkkel együtt is.

A Szocsi vagy Portimao utáni részét a naptárnak még inkább homály fedi, a minap azonban felmerült egy újabb érdekes pletyka, miszerint október első felében pótolhatnák a június elejéről elhalasztott, és hivatalosan még nem törölt Kanadai Nagydíjat. Helyi lapértesülések október 11-i időpontról beszélnek, a montreali pálya viszont a SoyMotornak elmondta: ez fals információ, felesleges még konkrét dátumról beszélni, miközben az sem biztos, hogy helyet kapnak az átdolgozott naptárban.

Viszont határozottan ez a céljuk: Kanadában valamelyest jobb a koronavírus-helyzet, mint az Egyesült Államokban vagy a dél-amerikai államokban, és október első fele még éppen abba az idősávba esne, amelyben időjárási szempontból is meg lehet tartani a versenyt. Montreal – egyébként Szocsihoz hasonlóan – olyan szempontból jobb helyzetben van a többi utcai pályához képest, hogy például Szingapúrral ellentétben sokkal jobban el lehet szeparálni a mezőnyt a világ többi részétől, viszont az is igaz, hogy rövidesen döntést kell hozni a futamokról, hiszen természetesen az átlagnál így is több előkészületet igényel a pálya.

Az esetleges Kanadai Nagydíj után következhetne Sanghaj egy vagy két futammal (vélhetően attól függ ez, hogy Vietnám akar-e ősszel versenyt rendezni, ráadásul úgy, hogy alig pár hónappal később esedékes lenne a 2021-es futamuk), a legtöbb kérdőjel viszont a novemberre ütemezett amerikai túra kapcsán van. Austin az egészségügyi és az anyagi helyzetük miatt is kétséges, míg Mexikóváros és Interlagos korábban úgy nyilatkozott, hogy feltétlenül megrendeznék a nagydíjukat, ám a koronavírus-járvány egyelőre továbbra is súlyosan érinti a térséget.

A szezon zárása viszont viszonylag fixnek tűnik: november végén-december elején jöhet egy vagy két bahreini verseny (az egyik akár az úgynevezett „külső körön”, azaz a szokottól eltérő nyomvonalon), majd december 13-án következne az évadzáró Abu Dhabi Nagydíj. Persze ezek sem tekinthetők még hivatalosnak: a híresztelések szerint az F1 a jövő héten, még a spielbergi nyitány szeretné közzétenni az Olasz GP-t követő menetrendjét.

 
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: