DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
F1

Mercedes: A DAS nem hoz másodperceket

Toto Wolff természetesen a csapat többi tagjával együtt bízik abban, hogy a kettős tengelyű kormányzás előnyt jelent az év során, de közel sem hoz annyit a konyhára, mint azt sokan gondolják.

A barcelonai tesztelés második napján mindenkit meghökkentett a Mercedes azzal, hogy előállt a DAS-rendszerrel (kettős tengelyű kormányzás), aminek előnye, hogy a kormánykereket nem csak jobbra-balra, hanem előre és hátra is lehet mozdítani, ezzel pedig az első kerekek dőlésszögét nagymértékben befolyásolni.

Bár többen is elsőre illegálisnak gondolták a szisztémát, az FIA szerint minden teljesen szabályos a Mercedes megoldásában. A Red Bull számításai szerint nagyjából két-három tized előnyt jelenthet a rendszer használata, a német sajtóban pedig szintén megközelítőleg ennyi fórt számítottak ki körönként a címvédő istálló számára.

Semmiképpen nem hátrányos a Mercedes számára a DAS használata, de nem hoz olyan sokat


Már olyan hírek is szárnyra kaptak, hogy egy-két másodpercet is jelenthet körönként a DAS használata az Ezüst Nyilaknak, ám ezt a csapatfőnök kategorikusan cáfolja. „Egyelőre nem szeretnénk túl sokat nyilvánosságra hozni a működéséről, de aki azt gondolja, hogy körönként két másodpercet hoz nekünk az új innováció, az téved” – nyilatkozta Toto Wolff a Bild am Sonntag című lapnak.

„Ez csak az egyike a rengeteg újításunknak, amit az új autónkkal megvalósítottunk. Összességében úgyis a teljes csomag együtt az, ami igazán számít” – tette hozzá a csapatfőnök. Valtteri Bottas szintén nem tulajdonít hatalmas jelentőséget az új rendszernek, de örül annak, hogy bővültek a lehetőségeik.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: