A barcelonai tesztelés második napján mindenkit meghökkentett a Mercedes azzal, hogy előállt a DAS-rendszerrel (kettős tengelyű kormányzás), aminek előnye, hogy a kormánykereket nem csak jobbra-balra, hanem előre és hátra is lehet mozdítani, ezzel pedig az első kerekek dőlésszögét nagymértékben befolyásolni.
Bár többen is elsőre illegálisnak gondolták a szisztémát, az FIA szerint minden teljesen szabályos a Mercedes megoldásában. A Red Bull számításai szerint nagyjából két-három tized előnyt jelenthet a rendszer használata, a német sajtóban pedig szintén megközelítőleg ennyi fórt számítottak ki körönként a címvédő istálló számára.
Már olyan hírek is szárnyra kaptak, hogy egy-két másodpercet is jelenthet körönként a DAS használata az Ezüst Nyilaknak, ám ezt a csapatfőnök kategorikusan cáfolja. „Egyelőre nem szeretnénk túl sokat nyilvánosságra hozni a működéséről, de aki azt gondolja, hogy körönként két másodpercet hoz nekünk az új innováció, az téved” – nyilatkozta Toto Wolff a Bild am Sonntag című lapnak.
„Ez csak az egyike a rengeteg újításunknak, amit az új autónkkal megvalósítottunk. Összességében úgyis a teljes csomag együtt az, ami igazán számít” – tette hozzá a csapatfőnök. Valtteri Bottas szintén nem tulajdonít hatalmas jelentőséget az új rendszernek, de örül annak, hogy bővültek a lehetőségeik.