Időnként már a burleszk kategóriát súrolta, amennyi rajtbüntetést a McLaren-Honda összeszedett, leginkább 2015-ben és 2017-ben. A japán gyártó megbízhatósága rettentően gyenge volt, nem kevésbé az erőforrás teljesítménye. Tavaly azonban a Red Bullnál már láthattuk, hogy a Honda megbízható és gyors is lett.
A szabályok egy szezon során három erőforrás használatát engedélyezik autónként rajtbüntetés nélkül, ezt a japánok talán már tavaly is teljesíteni tudták volna, de akkor még fontosabb volt, hogy minél hatékonyabban legyenek képesek előrelépni a fejlesztésekben. Idén viszont rajtbüntetés nélkül szeretnék lehozni az évet. A gyártó egyetért Christian Horner csapatfőnökkel ebben a tekintetben is.
„Három erőforrás egy évben, ez az idei tervünk. Igyekszünk mindenben a lehető legjobban megfelelni, hogy elkerüljük a rajtbüntetéseket. Az előző év második felében kifejezetten versenyképesnek bizonyultunk. Igyekszünk ugyanezen az úton továbbmenni, hogy egyszerre legyen jelen a remek megbízhatóság és a jó motorerő” – nyilatkozta Masashi Yamamoto, a Honda F1-es technikai igazgatója a Motorsport.com hasábjain.
A Red Bull vezérpilótája úgyszintén ezt szeretné. „Tavaly csak akkor szereltünk be új erőforrást az autóba, amikor teljesítménynövekedést reméltünk ettől, ez a nagyobb fejlesztéseknél így is történt. Kizárólag emiatt használtunk fel extra motorokat, így azt reméljük, idén már büntetések nélkül leszünk képesek végigcsinálni az évet” – erősítette meg Max Verstappen. A Hondának egészen jól indult a tesztelési időszak Barcelonában, de egy-két apróbb meghibásodással azért szembesültek a múlt hét végén. Ma ismét pályára gurulnak a csapatok a téli tesztelés második etapjának kezdetén.