Amikor a német gyári istálló csapatfőnöke először hallott a mérnöki gárdától az újításról és röviden elmagyarázták neki annak működését, abszolút pesszimistán állt hozzá. Úgy gondolta, teljesen természetellenes és bonyolult, ha a kormányt előre-hátra is lehet mozgatni menet közben.
Csütörtök óta folyamatos beszédtéma a zsinórban hat világbajnoki címet nyerő istálló újítása, de az FIA szabályosnak ítélte. A riválisoknak nagyon nehéz dolguk lesz idén, mert már a szerdai tesztnapon élre tört a Mercedes, még az általában mindig borúlátó Lewis Hamilton is elismeri, hogy kitűnő autóval rendelkeznek.
„Az volt az első reakcióm a dupla tengelyű kormányzási rendszerre, hogy soha nem fog működni. Pilótaként biztos, hogy senki nem akar egy időben húzni, tolni és még tekerni is egy kormánykereket” – nyilatkozta Toto Wolff az Auto Motor und Sport című lapban.
A csapatfőnök véleménye azonnal megváltozott, amikor a szimulátoron ő maga is tesztelhette az eszközt. „Meglepődtem, mennyire könnyű is a használata. Igaz, hogy elég természetellenes így mozdítani a kormányt, de a karmozdulat rövid és egyébként is csak az egyenesekben változtatnak a kormány állásán.”
A hasznosságát ítélve megosztja a Formula-1-es paddockot az újítás, van, aki tervezi lemásolni, a McLaren azonban egyáltalán nem szeretne ezzel foglalkozni (főleg, hogy 2021-től úgyis betiltásra kerül). A Racing Point technikai igazgatója viszont szintén el van ragadtatva partnercsapata fejlesztésétől. „Egészen kitűnő ötlet, leginkább azért, mert összességében annyira egyszerű. Csak megfelelően kell kivitelezni” – fogalmazott Andrew Green.