A tesztidőszak első hetének legfontosabb jelenetei azok voltak, amikor szakértők és laikusok azt kezdték árgus szemekkel vizslatni, miért is tudja előre-hátra tologatni a Mercedesben Valtteri Bottas és Lewis Hamilton a kormányt. A Mercedes megfogalmazása szerint a megoldás legális, az FIA ezzel szemben ezt csak az idei évre hagyja, 2021-től már tiltólistás lesz.
A Ferrari még nem tudja, hogy a legalitás időszakában kell-e nekik a DAS, de ha végül úgy döntenek, hogy igen, hosszú idő lesz átemelni a megoldást és a Ferrarihoz igazítani. „Nem tudjuk még, megéri-e alkalmazni, ha úgy döntünk, hogy igen, az biztos, hogy Ausztráliáig nem lesz kész” - fogalmaz Mattia Binotto csapatfőnök a Racefans weboldalnak. „Ez nem csak egy alkatrész, hanem egy teljes koncepció, minden azzal járó egyéb dologgal, mint például a homologizáció, így pedig ennek a megvalósítása minimum fél év.”
Az biztos, hogy egyelőre a sötétben tapogatóznak a riválisok a megoldással kapcsolatban - a Ferrari is. „Először meg kell értenünk a működését, és hogy ez milyen előnnyel járna. De nem tudok róla, hogy erről lenne bármilyen adatunk. Aztán nyilván a lehető legkorábban ki fogjuk elemezni.”
Egy másik rivális, a McLaren úgy fogalmazott, hogy ők biztosan nem fogják megcsinálni a maguk DAS-át az idei autóban.