DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 5. kedd
F1

Brawn: Jó döntés volt, hogy a McLaren kidobta a Hondát

A Formula-1 sportigazgatója egyáltalán nem érzi úgy, hogy a wokingi istálló hibát követett volna el akkor, amikor megvált a japán gyártótól. Ennek azonban nem az az oka, hogy a Honda gyenge lenne.

A közösen eltöltött három esztendő során a patinás csapat kétszer is mindössze a kilencedik helyet volt képes megszerezni a konstruktőri pontversenyben. A borzalmas kezdet után 2016-ban egy átmeneti javulás következett be, ám 2017-ben ismét látványos volt a visszaesés, az autó lassú volt, az erőforrás pedig (különösen az első félévben) rendszeresen lerobbant, többször előfordult, hogy a versenyautó a rajtig sem jutott el.

2018-tól a Toro Rossót, majd tavaly már az anyacsapatot is a Honda látta el erőforrásokat és látványosan javuló pályára kerültek. A Red Bull-Honda és Max Verstappen teljesítményét látva sokan egyértelműen úgy gondolják, a McLaren most már bánhatja, hogy szakított a japán gyártóval 2017 végén. Az F1 sportigazgatója nem osztja a véleményt, szerinte erre szükség volt, hogy kiderüljön, a McLarennek is jócskán meg kell újulnia a sikerekhez.

Brawn szerint a Honda lecserélése kellett, hogy a McLaren rájöjjön saját hibáira


„Jó néhány okos ember dolgozik a wokingiaknál és bizony jelentős időre volt szükségük, amíg rájöttek saját hibáikra. A legtöbben azt mondják, hatalmas bakot lőttek azzal, hogy megszabadultak a Hondától. Én viszont sokkal inkább azt gondolom, hogy éppen ezt kellett tenniük annak érdekében, hogy végre rájöjjenek saját hibáikra és hogy milyen változásokra van szükségük” – idézi Ross Brawnt az Autosport.com szakportál.

„Folyton a Hondát okolták mindenért, rá kellett jönniük, hogy nem volt igazuk, közel sem minden gond ezen múlott. Onnantól, hogy kidobták a Hondát (és összeálltak a Renault-val), már kaptak két komoly mércét (a Red Bullt és a gyári Renault-t), egyből kapcsoltak, hogy valamin változtatniuk kell.”

„Nem tudom, mikor esett volna le nekik ez, ha nem váltanak egy olyan motorra, amivel valaki más sokkal jobban megy, mint ők. Ezzel viszont rájöttek, hogy jóval nagyobb gondjaik vannak, mint pusztán a motor és átalakításokra lesz szükség. Ezek a remek változtatások pedig bejöttek” – összegezte Ross Brawn. Alonso viszont saját bőrén tapasztalhatja meg, hogy nem volt jó ötlet a japán gyártó ennyire nyers kritizálása, mivel egyre több lehetséges kaput zárnak be előtte a Hondának köszönhetően.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: