Ugyan már nyáron erősen valószínűnek tűnt, hogy Lewis Hamiltont és a Mercedest 2019-ben sem lehet megállítani, időnként akadtak érdekes momentumok a pályán és azon kívül is a szezon második felében. Austinban robbant a bomba, amikor a Mercedes és vezérpilótája is nehezen félreérthető megjegyzéseket tett a Ferrari erőforrására (leginkább annak szabálytalanságára), Max Verstappen pedig egyenesen csalónak nevezte a vörös istállót.
Az ügy nagy port kavart fel és azóta is erősen megosztja a közvéleményt. Austintól az FIA extra szenzorokkal vizsgálta az olaszok motorjának legalitását és éppen ezzel egy időben Sebastian Vettel és Charles Leclerc fölénye is drasztikusan megcsappant az időmérő edzéseken. Vége szakadt a pole-pozíciók sorozatának és a végsebességi adatok is komoly visszaesést mutattak.
A gyári támogatású riválisok közül egyedül a Renault nem szólalt fel Mattia Binottóék ellen, ám ez nem jelenti azt, hogy nem akadtak kételyeik a furcsa egybeesés miatt. „Az, hogy teljesen csendben maradtunk volna, nem a legmegfelelőbb kifejezés. Csak nem beszéltünk róla nyíltan. Nekünk is lettek volna kérdéseink az FIA irányába, de nem hoztuk nyilvánosságra. A Mercedes és a Red Bull Racing más utat választott” – ecsetelte véleményét Remi Taffin, a Renault motorfejlesztésért felelős főnöke az Auto Motor und Sport című lapban.
„Időnként előfordul, hogy valakinek támad egy jó ötlete, hogyan lehetne tempót nyerni, de nem biztos abban, hogy jól értelmezte a szabályokat. Ilyenkor ezek tisztázását kérjük. Ha az FIA is rendben találja az új megoldást, akkor sem hozzuk nyilvánosságra, mivel igyekszünk megtartani magunknak az ezzel járó előnyt” – tette hozzá a francia szakember. Idén Daniel Ricciardo mellett Esteban Ocon vezeti majd a két gyári Renault-t.