2019-ben több istálló is megszenvedett azzal, hogy a Pirelli megváltoztatott abroncsait a megfelelő működési tartományba hozza. George Russellnek is bőven akadt problémája a Williamsszel. „Most már van egy évnyi tapasztalat a tarsolyomban, kicsit jobban megértettem a gumik működését, de még jócskán kell ezen csiszolnom.”
„Tudom, hogyan fogjam igazán munkára őket, de hogy közben tartósan a legjobb működési tartományban is tartsam az abroncsokat, az ahhoz hasonlatos, mintha egy Rubik-kockát kellene kiraknom” – ecsetelte véleményét Russell. Idén nem változnak az abroncsok, a viselkedésük viszont valószínűleg fog, nem pozitív irányban.
„A szabályok nem változtak tavalyhoz képest, de az elmúlt évek fejlődési ütemét figyelembe véve arra számítunk, hogy 1-1,5 másodperccel gyorsulni fognak az autók. Az utóbbi években szinte mindig ezt figyelhettük meg, így ekkora előrelépésre számítunk 2020-at tekintve is” – magyarázta Mario Isola, a Pirelli F1-es főnöke a Motorsport.com szakoldalon.
„Az aerodinamikai fejlődés komolyabb leszorítóerőt eredményez, több energiát tudnak pályára vinni a csapatok, ez viszont egyben azt is jelenti, hogy a gumik jóval nagyobb igénybevételnek lesznek kitéve. Ez pedig könnyen okozhat váratlanul korai túlhevülést.”
„Ha visszaemlékszünk a 2019-es szezon elejére, több istálló is panaszkodott arra, hogy képtelen felmelegíteni az abroncsokat, ez nehézséget okozott. Idén viszont már nem szembesülnek ilyen problémával, mivel pontosan ismerik a Pirellik működését, már nem kell annyit tanulniuk róluk” – tette hozzá Isola.
A gumik várhatóan eltérő viselkedése megváltoztathatja az erősorrendet? Jól tudjuk, hogy az abroncsok kezelése igen gyakran versenyeket dönthet el és ebben a Mercedes 2019-ben kiemelkedően jó volt. A Red Bull pedig évek óta arról híres, hogy kiváló gumikezeléssel jelentkezik, ez pedig tovább növelheti idei esélyeiket.