Steward
Balogh Tamás
AJÁNDÉK DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2020. július 6. hétfő
F1

Mercedes: Ha nem javulunk nagyot, a Red Bull és a Ferrari agyonver jövőre

Zsinórban hat világbajnoki címet söpört be a Mercedes az elmúlt években, mégis attól tartanak a német gyártónál, hogy a Ferrari és a Red Bull 2020-ban túl erős lehet számukra. Valóban így van?

Óvatossággal kell kezelnünk az utóbbi időszakban, amikor a Mercedes látványosan vészharangokat kongat a riválisok miatt. Emlékezhetünk, hogy az idei szezont megelőző téli teszteket követően Lewis Hamilton, a Mercedes szakemberei, valamint a legtöbb szakértő is egyöntetűen arról beszélt, hogy a Ferrarinak fél másodperces előnye van mindenkivel szemben.

Ehhez képest, Melbourne-ben a szinte már megszokott kép tárult elénk, az Ezüst Nyilak már-már megalázó fölénnyel utasítottak maguk mögé mindenkit, a Scuderia pilótái a dobogóra sem fértek fel. 2019 második felében azért láthattuk, hogy a vörös istálló mellett a Red Bull is felzárkózott (három-három futamot nyert Verstappen, illetve a két Ferrari), de összességében a Mercedes a huszonegyből tizenöt versenyen elvitte a pálmát.

Mégis ennyire tartani kellene a két fő riválistól az imponáló magabiztossággal ismét mindkét címet bezsebelő Mercedesnek? „Nem csak a Ferraritól kell félnünk, már a Red Bull is kiemelkedően erős csapattá vált. Egyetlen olyan verseny sem lesz jövőre, ahova úgy utazhatunk majd el, hogy biztosan mi nyerünk” – osztotta meg aggodalmait James Allison, a Mercedes technikai igazgatója az Auto Motor und Sport hasábjain.

A Mercedesnél a Ferraritól és a Red Bull-Hondától is tartanak


„Számunkra teljesen világos, hogy a 2020-as Melbourne-i futamig hatalmas mértékben kell gyorsulnunk ahhoz, hogy egyáltalán bármi esélyünk legyen ellenük. Ez a feladat nem ígérkezik egyszerűnek, nagy kihívás előtt állunk. A kvalifikáció mellett a versenytempó is ugyanolyan fontos, mert ezzel lehet az ellenfeleket nyomás alatt tartani.”

„Ha egy gyorsabb autó érkezik közvetlenül mögöttünk, nincs túl sok opciónk, egy jobb versenytempóval rendelkező géppel rengeteg stratégiai lehetőség nyílik meg. Természetes, hogy akkor lennénk a legboldogabbak, ha a versenytempónk továbbra is kiemelkedő lenne, de közben a pole-pozícióból rajtolhatnánk. Ezt szeretnénk megvalósítani jövőre” – tette hozzá Allison.

Azt külön érdemes lesz megfigyelnünk, vajon a jövő év elején rendezett tesztelésen is megbújik majd a mezőnyben a Mercedes, elaltatva az ellenfeleket és csak az idénynyitón gyújtja majd be igazán a rakétákat?

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?