Az évtized közepéig Sebastian Vettel csúcsformában versenyzett, a Red Bull-lal zsinórban négy világbajnoki címet szerzett 2010 és 2013 között. 2014 végén átigazolt a Ferrarihoz, ahol gyorsan megszerették, köré építették fel a csapatot és már az első évében, azonnal három remek futamgyőzelemmel jelentkezett.
2017-től kínálkozott csak esély arra, hogy a Ferrari-pilóta a domináló Mercedesek mellett labdába rúghasson, de ekkor a szingapúri rajtbalesetnek, valamint néhány technikai hibának köszönhetően az év végén Vettel vereséget szenvedett. 2018 óta azonban rendkívül sok vezetői hibát követ el a korábban szinte alig hibázó, tapasztalt német, idén pedig Charles Leclerc olyan kiválóan vezetett, hogy sokak szerint már a fiatal monacói a Scuderia vezérpilótája.
Vettel sokat szenvedett idén, nem tudott egyenletes teljesítménnyel előrukkolni, az összetettben is kevesebb pontot gyűjtött, mint Leclerc. A csapatfőnök egyetlen percig sem kérdőjelezte meg a négyszeres világbajnok helyét az istállónál a 2020-as évre. Most azonban, nem is annyira burkoltan, kifejtette, hogy a 2021-es felállást tekintve már közel sem olyan biztos Vettel helye.
„A 2021-es felállásunkról és Vettel sorsáról nem akarunk ilyen korai szakaszban dönteni. Meg kell néznünk, milyen teljesítményt nyújt, hogyan alkalmazkodik az új autóhoz és milyen lesz a motivációja a jövőt tekintve” – ecsetelte véleményét Mattia Binotto, akinek szavait a Gpfans.com szakportál idézi.
„Nem igazán arról szól a történet, hogy elkövet-e hibákat, vagy sem. Sokkal inkább arról, hogyan látja saját maga jövőjét és hogyan látjuk mi ezt a csapatnál. A Ferrarinak megvan az az előnye, hogy igen népszerű a pilóták körében, kivételes helyzetben vagyunk.”
Mégis mennyi lesz a türelmi idő? „Május elején, nagyjából a Spanyol Nagydíj idején szeretnénk már pontosan képet kapni arról, mit is szeretnénk a 2021-es pilótafelállással kezdeni” – adta ki a határidőt Mattia Binotto.