A Brazil Nagydíj ritkán látható izgalmakkal szolgált az élmezőny tekintetében is, az élről rajtoló Max Verstappen például kétszer is kénytelen volt a pályán megelőzni Lewis Hamiltont és mindkétszer sikerrel tette ezt. Eleinte a holland vezetett, ám a Mercedesnek sikerült az alávágás egy korábbi kerékcserének köszönhetően.
Abban a kevés rendelkezésre álló időben Lewis Hamilton csodálatos kivezető kört teljesített a friss abroncsokon, ráadásul Robert Kubica szabálytalan kiengedése is akadályozta Max Verstappent a bokszban. Utána viszont meglepő módon a holland a hidegebb gumikkal is utolérte és könnyedén megelőzte Hamiltont a célegyenesben.
Hamilton a rádión technikai hibára gyanakodott a lassulás miatt, de semmi gondja nem volt, csak az előző körben mindent beleadva az akkumulátorait is lemerítette, így nem lehetett elég ideje visszatölteni. „Srácok, informáljatok arról, ha a kib*szott akkumulátorom meghalt, b***za meg!” – mérgelődött a visszaelőzés után a brit.
A Mercedes főmérnöke magyarázta meg az átmeneti visszaesés okát. „Nem volt semmi probléma Lewis akkumulátorával és más technikai hibáról sem beszélhetünk. De az alávágás során a lehető legnagyobb terhelésnek volt kitéve az autó, ezzel együtt az akku is, a kivezető körén minden energiát elhasznált emiatt” – magyarázta Andrew Shovlin.
„A bokszkiállását megelőző és a közvetlenül azt követő körében csontra merítettünk mindent, hogy sikerüljön az előzés, de ennek egyenes következménye volt, hogy minden töltés szinte nullán volt, tehát egy ideig ilyenkor csak kisebb teljesítménnyel tud futni az autó. Megpróbáltunk mindent, sikerült is az alávágás, de utána rajtavesztettünk. Meg kell vizsgálnunk, hogy a jövőben hogy és mit tehetnénk másképp, hogy ne előzhessenek vissza minket” – tette hozzá Shovlin.