DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 29. péntek
F1

Grosjeant egy technikai malőr fosztotta meg a dobogótól

Elsőre vad feltételezésnek tűnik, de a Haas csapatfőnöke elmondta, Romain Grosjean dobogón végezhetett volna Brazíliában, ám kulcspillanatban csődöt mondott az egyik motorkomponens.

A tavalyi szárnyalás után borzalmas mélyrepülést produkált idén a Haas-Ferrari. A kvalifikációkon ugyan többször is brillírozott az amerikai istálló, de a megmagyarázhatatlanul gyenge versenytempó miatt legtöbbször csak hátrafelé lépkedett Romain Grosjean és Kevin Magnussen is, így leggyakrabban a pontszerző helyekről is kicsusszantak.

A csapatfőnök elmondása szerint Interlagosban nagyon közel álltak egy hatalmas bravúrhoz, Romain Grosjean ugyanis stabil, jó versenyzéssel tartotta az erős pontszerző helyet, amikor a biztonsági autó megkeverte a lapokat. Az újraindítás után Carlos Sainz előtt járt, aki később harmadikként végzett, ám ekkor az energiavisszanyerő-rendszer többször is hibásan kezdett működni.

„Az MGU-K problémája miatt a legfontosabb pillanatban, az újraindítás után Carlos Sainz könnyedén előzési manőverbe kezdhetett Romain ellen, aki nem tudta megfelelően nyomni neki. Ezután Sainz miatt még kicsit el is hagyta a pályát, mint tudjuk. Ekkor már csak a mezőny sűrűjébe jöhetett vissza, a mi autónk pedig kifejezetten rosszul viselkedik a forgalomban és folyamatosan vesztettük a pozíciókat” – emlékezett vissza Günther Steiner.

Grosjean az újraindításkor még a később dobogóra kerülő Sainz előtt járt


„Minden az újraindításon és az ekkor fellépő MGU-K meghibásodáson múlott, ez tényleg hihetetlen. A gond átmenetinek bizonyult, de többször is előjött. Ki-be kapcsolt, egyszer egyáltalán nem volt plusz energia az MGU-K-ban, a következő kigyorsításnál pedig megint jól működött. Senki nem érti egyelőre, mi okozta ezt. Lekapcsolt, aztán nem sokkal utána ismét teljes erővel dolgozott” – tette hozzá a csapatfőnök.

Grosjean is keserűen vette tudomásul, hogy hiába futott kiváló versenyt, pont nélkül maradt. „Őszintén mondom, ez volt életem egyik legjobb futama. Minden egyes körben sikerült a maximumot nyújtanom, a határon autózni, de amikor a biztonsági autó bejött a pályára, éreztem, hogy ez a halál. Az első abroncsok hőmérséklete negyven fokot esett, előre tudtam, hogy az újraindítás nehéz lesz számomra.”

„Annak sem örültem, hogy Sainz kikényszerített engem az ideális ívről a kettes kanyarban, ezután pedig a hátulról friss, lágy gumikkal érkezők fokozatosan megelőzgettek. Lehetett volna több szerencsénk is. Egyedül Pierre Gasly második helyezésének örülök, nagyon rászolgált már erre a dobogós helyre. Utoljára én álltam pódiumon franciaként” – fogalmazott Grosjean.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: