Steward
Admin
DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2020. szeptember 20. vasárnap
F1

Mercedes: Nagy hülyeség volt az utolsó kerékcsere

A Mercedes technikai igazgatója elismeri, nagy hiba volt a pilóta kezébe adni a döntést az utolsó bokszkiállásnál, ráadásul helytelen információt közöltek Lewis Hamiltonnal, ami félrevezethette.

Stabilan tartotta második helyezését a hatszoros világbajnok brit, amikor a két Ferrari ütközése miatt másodszor is behozták a biztonsági autót a pályára. Hamilton érezte, hogy erőből lehetetlen legyőznie az amúgy is gyorsabb, ráadásul frissebb gumikon előtte haladó Max Verstappent, így váratlanul egy extra kerékcserére szánta el magát.

Pete Bonnington versenymérnök kétszer is rászólt a rádión Hamiltonra, hogy tudassa, ha be akar jönni friss gumikért, mert akkor veszíteni fog egy helyezést. Közvetlenül a bokszbejárat előtt határozott úgy a brit, hogy kockáztat a győzelemért és bejön egy friss lágy szettért. A Mercedes azonban rosszul számolt, mivel nem egy, hanem két pozíciót bukott a kiállással a világbajnok, Alexander Albon mellett ugyanis még Pierre Gasly is megelőzte őt.

Hamilton kockáztatott az utolsó kerékcserével, de rajtavesztett


Csak két köre maradt Hamiltonnak legalább a második helyet megszerezni, Pierre Gaslyt simán meg is előzte a célegyenesben, utána azonban csúnya manőverrel belement Albonba, akitől így elvette második helyét és végül tizennegyedikként zárt. Gasly visszaelőzte Hamiltont és végül az utolsó kör utolsó méterein sem tudta legyorsulni a Toro Rossót, így a pályán is második lett a francia, Hamilton pedig harmadik helyét is elvesztette a már akkor előre sejthető büntetés miatt és hetedikként zárt.

„Egyszerű marhaság volt, amit a végén csináltunk. Azt gondoltuk, hogy elegendő kör áll majd rendelkezésre a végén, hogy az egészen friss gumikkal visszaszerezzük a második helyet és esetleg harcba indulhassunk a győzelemért is. Gaslyval azonban nem számoltunk, így nem egy helyet bukott Lewis, hanem kettőt, ráadásul túl sok törmelék volt a pályán, így a biztonsági autó is jóval tovább maradt kint, mint ahogy gondoltuk” – magyarázta a Mercedes technikai igazgatója.

„Igazából ennyi történt, kezdő hibát vétettünk, hogy egy közel sem túl gyors autóval túlságosan nagy kockázatot vállaltunk a végén a győzelemért. Kár volt. Az pedig teljes mértékben a mi hibánk volt, hogy a pilótát kérdeztük meg arról, be akar-e jönni még egy kerékcserére. Lewis szeret versenyezni, így a kiállás mellett döntött, de hamis információt közöltünk vele arról, mennyi helyezést veszít ezzel, ez egyértelműen a mi hibánk. Amikor kijött a bokszból és Gasly mögé sorolt be, rögtön azt gondoltuk: ’Ezt vajon miért tettük?’” – fogalmazott Allison.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?