DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 29. péntek
F1

Formula-napló: Bajnokavatás napsütéssel és F1-imádó amerikaiakkal

Nem könnyű, de megpróbáljuk: a formula.hu napló formájában igyekszik hangulatjelentést adni az USA Nagydíjról, egyenesen Austinból. Nagy vonalakban ilyen volt a vasárnap a COTA-n a mi szemszögünkből.

8:00 Az eddigi legszebb reggel: bár a levegő kissé csípős, már érezni a nap sugarainak hatását. A pályára tartva arról beszélgetünk, hogy Lewis Hamilton kérve sem kaphatott volna szebb napot arra, hogy behúzza a hatodik világbajnoki címét. De vajon behúzza?

9:00 Annyi bizonyos, hogy az amerikaiak nagyon is kíváncsiak az F1-es bajnoki címről döntő futamra. A szervezők telt házat kommunikáltak vasárnapra is, ami sacc per kábé meg is van: szemre is jóval több a néző a helyszínen, mint például szombaton. A kapuknál is sorok kígyóznak, akárcsak a tribünök feljáróinál, és sokan vannak az állóhelyeken, illetve a rajongói zónában is.

10:00 A hétvége korábbi szakaszában a Circuit of the Americas ékessége, a kilátótorony rendre kibabrált velünk, de most újra nekiveselkedünk és sikerrel járunk. Tömeg van, de szerencsére a médiakártya jelentette prioritásnak köszönhetően feljutunk a 77 méter magas épület tetejére. A kilátás? Túlzás nélkül: lélegzetelállító, ráadásul nemcsak körbe, hanem lefelé is, a járólap egy darabja ugyanis üvegből van. Lehet, hogy a COTA nem a legimpozánsabb környezetbe épült 2010 és 2012 között, de ez a látványosság kétségkívül csodás. Innen ráadásul jól látni azt is, hogy óriási a nyüzsgés a pálya környékén.



11:15 A paddock forgatagában belebotlunk Nicholas Latifibe, akiről az a hír járja már jóideje, hogy jövőre a Williams versenyzője lesz. A mindig haverkodós, bennünket mentalitás és humor tekintetében Daniel Ricciardóra emlékeztető kanadaitól nem azt kérdezzük egy kávé mellett, hogy valóban Williams-pilóta lesz-e, hanem azt, hogy mikor történhet meg a bejelentés. „Hát, egyelőre csak reménykedem abban, hogy megkapom az esélyt” – mondja Latifi, aki saját magát is nevetésre készteti megjegyzésével, majd a szót komolyra fordítva hozzáteszi: „Ellentétben azzal, amit a lapokban lehet olvasni, még semmit nem írtunk alá. Egyelőre be kell fejeznem az F2-es szezont Abu Dhabiban, ahol utána talán kapok még egy tesztnapot a Williamsnél és meglátjuk, hogy utána mi történik.” A kötelező stratégiai és udvariassági körökkel kalkulálva vehetjük egészen nyugodtan biztosra, hogy Russellhez Latifi csatlakozik 2020-ban.

12:00 Rövid beszélgetés Robert Kubicával, aki a DTM-et firtató felvetésünkre rejtélyesen csupán annyit árul el, hogy „decemberben lesz egy teszt, ki tudja, hogy ott leszek-e vagy sem…” Bár a német túraautós sorozattal hozták összefüggésbe Nico Hülkenberget is, egy hozzá közel álló forrásunk azt súgja, hogy a német a pletykákkal ellentétben nem oda, hanem az Indycarba igazol. Ha minden igaz, a német már megállapodott az egyik ottani csapattal: ha nem maradhat az F1-ben, oda igazol, de nem teljes szezonra. Informátorunk szerint az oválpályás futamokat nem, csak a városiakat vállalja.

12:30 Indulás a rajtrácsra, ahol most még a szokásosnál is nagyobb a pörgés. Hamiltont - ahogyan egész nap - a rajtrács forgatagában is igyekeznek eldugni. Elrajtol a futam, a Ferrari sehol, csak Verstappen tudja valamelyest tartani a lépést a Mercedesekkel. A végeredmény amolyan jut is, marad is: Bottas nyeri a futamot, a 2. helyen leintett Hamilton a világbajnok, immáron hatodszor.

15:00 A nemzetközi sajtó Vettelt méltatja, aki felkéredzkedett a pódiumelőkészítő szobába, hogy gratuláljon az újdonsült „hatszorosnak”. Sportszerű gesztus, amiért a német minden dicséretet megérdemel.

15:45 Hamilton végez a tévéinterjúkkal és elképesztő tömeg kíséretében a médiaközpont felé veszi az irányt, hogy először nyilatkozzon hatszoros világbajnokként az újságíróknak. Ha akarná, sem tudná leplezni a brit, hogy meg van hatódva: szokásához híven ismét felidézi, hogy gyerekkorától kezdve milyen hosszú út vezetett idáig, és kimondja azt is, hogy most még nem, majd az év végén, december utolsó napjaiban szeretné végiggondolni a mozgalmas 2019-es szezon történéseit „egy üveg sör mellett”.

16:30 Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke beszél, természetesen nem győzi méltatni Hamiltont. Arra a kérdésre, hogy a brit miért ennyire különleges, széles mosollyal az arcán rávágja: „Mondjuk azért, mert rohadtul gyorsan tud autót vezetni!”

17:00 A világbajnok is visszatér a Mercedes hospitality-egységébe, ahol a családja fogadja. Anthony Hamilton, az édesapa könnybe lábadt szemmel öleli meg a fiát. Noha az elmúlt évek során nem mindig volt felhőtlen a viszonyuk, az apuka az AFM-ben nyáron közreadott interjúnkban részletesen ecsetelte, hogy mennyire szoros a kapcsolatuk manapság is.

18:00 A csapatok már a futam közben elkezdtek pakolni a COTA garázsaiban és paddockjában, a csomagok egy része visszamegy a gyárakba, a pakk másik fele máris indul Interlagosba, a Brazil Nagydíj helyszínére. Nem mondanánk, hogy a futam után embertömeg és nyüzsgés kedvez a munkának…

19:15 Anthony Hamilton felbukkan a sajtóterem bejáratánál, ahol éppen olyan sorban állnak előtte interjúért az újságírók, mint röviddel korábban a fiánál. „Hihetetlen, komolyan mondom” – feleli, amikor szembesítjük a ténnyel, hogy immáron ő a történelem második legsikeresebb F1-es apukája. „Borzalmasan hosszú és nehéz út vezetett idáig, de megérte!”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: