DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 2. szombat
F1

Ratzenberger jutott Hakkinen eszébe Suzukában

Nagy bajhoz vezethetett volna a Ferrari mulasztása a kétszeres világbajnok szerint Japánban: Leclerc helyett a csapatot tartja felelősnek. A rajtot elrontó Vettellel rokonszenvez, Bottast dicséri, titkon pedig bízik a csodában Mika Hakkinen.

A Japán Nagydíj egyik fő vitatémáját Charles Leclerc első körei jelentették: a monacói első szárnya ugyanis megsérült a Max Verstappennel való ütközés során, a Ferrari azonban nem hívta azonnal bokszba pilótáját, hogy eltávolítsa a fityegő, így másokra veszélyt jelentő alkatrészt. A megrongált véglap le is szakadt az SF-90-ről, letörte Lewis Hamilton Mercedesének tükrét, Lando Norris McLarenjének pedig egyik fékhűtő nyílása tömődött el. A kétszeres világbajnok Mika Hakkinen is úgy gondolja, hogy mulasztás történt.

„Sok vélemény érkezett Charles-ról és a Ferrariról, amiért nem hajtották végre rögtön a bokszkiállást, hogy helyrehozzák a sérülést. Véleményem szerint azonnal ki kellett volna jönnie, mert nincs értelme annyira súlyosan megrongálódott szárnnyal versenyezni, amely a földet súrolja. Ez a versenyző teljesítményét is kompromittálja, kárt tesz az abroncsokban és veszélyt jelenthet a pilótára és a többiekre” – írta Hakkinen megszokott rovatában, az Unibet oldaldalán.



Hakkinen a Formula-1 egyik tragédiájával állította párhuzamba a suzukai jelentet – közös pont a szóban forgó alkatrész: „Az első légterelő ilyen sebességnél nem szakadhat le. Emlékezzünk, hogy a sérült első szárny meghibásodása vezetett Roland Ratzenberger halálos balesetéhez San Marinóban 1994-ben. Úgy vélem, nagyon szerencsések voltunk, hogy mikor Charles szárnyvéglapja végül leszakadt, csak Lewis Hamilton jobboldali visszapillantó tükrét semmisítette meg. Sokkal nagyobb baj is történhetett volna. Újra az emlékezetünkbe lett vésve, hogy a halo miért ennyire fontos biztonsági megoldás.”

„Személy szerint nem hibáztatom Charles-t, amiért megpróbálta folytatni. Azt mondta, hogy az autóban nem érezte annyira rossznak a helyzetet, és bentről nem is láthatja az első szárnyat. A Ferrari vezetése viszont láthatta, nem meglepő, hogy az FIA büntetett is a futam után” – nevezte meg felelősként a csapatot, nem a pilótát Hakkinen. Leclerc-t a leintés után 10 másodperces időhozzáírással büntették az esetért.

A hétvége másik, Ferrari körüli vitás esete Sebastian Vettel bemozdulása volt a rajtnál, amely végül büntetlen maradt. „Rokonszenvezek Sebastiannal, mert Suzukában a rajtrács lejtőn van, ha pedig a versenyző nem figyel eléggé, az autó elkezdhet gurulni. Ez kiváltképpen megtörténhet, ha a kormányon állítgat vagy rádiózik. A féket is nyomni kell, amíg a fények kialszanak” – védte meg a négyszeres világbajnokot Hakkinen.

Részletes értékelésében természetesen honfitársát, a futamgyőztes Valtteri Bottast is méltatta, aki pont 20 évvel azután győzött Japánban, hogy Hakkinen diadalmaskodott ugyanott 1999-ben, a győzelemmel megszerezve második vb-címét.

„Az az ember, aki tökéletesen rajtolt vasárnap, Valtteri volt. Mindent megfelelően mért fel, megelőzte mindkettő Ferrarit, így az élre ugrott, előnyét pedig hamarosan növelte. Igazán domináns szereplés volt, a Mercedesnek pedig lehetőséget biztosított, hogy a megfelelő stratégiával támogassa” – dicsérte a nastolait. Hamiltonon kívül már csak Bottas nyerheti meg a világbajnokságot, de esélyeit Hakkinen is nagyon csekélynek érzi.

„64 pont választja el őket, tehát Valtterinek 17 egységgel többet kellene szereznie Lewisnál a maradék négy verseny mindegyikén, hogy megnyerni a címet. Ez valószínűtlen, de ha Lewis nem érne célba Mexikóban vagy az Államokban, az izgatottság fokozódna Finnországban!”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: