DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 25. csütörtök
F1

Renault: Ez egyelőre még nagyon kevés

Monza után úgy tűnt, a Renault elkaphatja a McLarent a negyedik helyért vívott harcban, de most ismét alaposan lemaradt. A francia gyári istállónál érzik, ennél jóval többet kell nyújtaniuk.

Szingapúr után Szocsiban sem sikerült igazán jól a Renault versenye, pedig az Orosz Nagydíjat egészen biztató rajthelyekről kezdhették meg a pilóták. De ismét csak egy kiesés és egy tizedik helyezés és az ezzel járó egyetlen pontocska jutott a Ricciardo-Hülkenberg párosnak, miközben a nagy ellenlábas wokingi istálló tizenkét egységgel gyarapította gyűjteményét.

„Frusztráló verseny volt, mivel az autó tempója alapján jóval többre voltunk hivatottak, mint egy tizedik hely. Ami ma elromolhatott, az el is romlott, rosszul rajtoltam, nagyon lassú volt a kerékcserém és a virtuális biztonsági autó számomra (és a Ferrari számára is) nagyon rossz időben érkezett a pályára” – elemezte a helyzetet csalódottan Nico Hülkenberg.

„Csalódás, mert bennünk volt a lehetősége egy ennél sokkal jobb eredménynek. Egész hétvégén jó volt vezetni az autót, stabilan futott, ezért frusztráló egyetlen pontocskával távozni. A középmezőny, szokás szerint nagyon szoros, minden lehetőséget meg kell ragadni, hogy a maximumot hozzuk ki a versenyekből” – tette hozzá a német.

A Renault tempója megvan, de a futamokon nem áll össze a kép


„Sajnos a versenyem lényegében már nem sokkal a start után eldőlt, a karambol során túlzottan megsérült az autó, ezért nagy kár. A második kanyar után kicsit kaotikus volt a helyzet, a négyes kanyarnál pedig megvolt a belső ív, úgy éreztem, minden rendben lesz, de kaptam egy ütést és ez defektet és padlólemez-sérülést okozott. Ha jobb helyre kvalifikáltam volna magam, sokkal kisebb eséllyel kerülök bajba. Ezért vállalom a felelősséget, de konkrétan a balesetnél csak egy utas voltam” – ecsetelte véleményét Daniel Ricciardo, aki néhány körrel később kiállt a versenyből.

„A nyári szünet óta erősek vagyunk az időmérőkön, mindkét autóval a legjobb tízbe szoktunk kerülni. A négyből három verseny viszont nagyon nem úgy jött össze, ahogy kellene. Az első körben történt ütközés miatt annyira megsérült Daniel autója, hogy később ki kellett állnia a versenyből, a VSC pedig nagyon szerencsétlenül jött ki az előtte egyébként is lassú kerékcserét elszenvedő Nico Hülkenbergnek.”

„A körülményeket is lehetne minden bajért okolni, de ez túl könnyű út lenne. Egyszerűen sokkal jobb munkát kell végeznünk, megadni a lehetőséget a pilótáknak, hogy sokkal jobb rajtpozícióba kerülhessenek. Az autó jó tempóval rendelkezik, arra kell összpontosítanunk, hogy ez eredményre is vezessen vasárnaponként” – fogalmazott Cyril Abiteboul csapatfőnök.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: