DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 26. péntek
F1

Túl jól sikerült volna Bottas elévágása, ezért kellett a csapatutasítás

Olyannyira sokáig hagyta kint Lewis Hamiltont a Mercedes és olyannyira elhúzták a kerékcseréjét, hogy félő volt, még Valtteri Bottas is megelőzi. A Mercedesnek fixálnia kellett a sorrendet, mert túl jól sikerült Bottas kiállása.

Gőzerővel dolgozott azon a Mercedes a Szingapúri Nagydíjon, hogy elé vágjon a Ferrariknak, ennek érdekében pedig előbb Valtteri Bottast hozta ki a csapat, Lewis Hamiltont pedig csak jóval később. Akkora volt a különbség a két kerékcsere között időben, hogy a Mercedes szempontjából félő volt, Hamilton Bottas mögött köt ki kerékcserejét követően. Ennek vették elejét a németek azzal, hogy utasították Bottast: maradjon Hamilton mögött.

00119020_353



James Vowles volt az, aki szólt Bottasnak, hagyjon fel Albon üldözésével, különben Hamiltont mindketten megelőzhették volna. Toto Wolff szerint nem volt ez egy egyszerű döntés. „Nem volt jó, hogy meg kellett hoznunk ezt a döntést, de erősebb volt az elévágási kísérlet, mint azt bárki gondolta volna előtte” - ismerte el Wolff a Motorsport.com kérdésére. „Azt nem gondolom, hogy a Ferrari megcserélte volna a versenyzőit, mi viszont Lewis pozícióját kockáztattuk. Ezért kértük Valtterit, hogy maradjon le Albonról, különben Lewis mögéjük jött volna vissza.”

Bottas elismerte, hogy bár a verseny közben természetellenesnek tűnt ez a csapatutasítás, utólag belegondolva semmi értelme nem lett volna, ha túl sok szabadságot hagy neki a Mercedes. „Mindig azé az elsőbbség, aki jobb helyre kvalifikál, illetve előrébb van a versenyen. Ilyenkor aztán lehet választani, hogy hamarabb vagy később jön ki az elsőbbséget élvező versenyző, nála úgy döntöttek, sokáig marad kint. Ha én ott teli gázzal elévágok, Albon is ugyanezt tette volna. Szóval a csapat szempontjából megértem a döntést. Tudom, hogy Lewis ugyanezt tette volna a helyemben.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: