Augusztus elején teljes bizonytalanságban kezdhette meg a nyári szünetet Valtteri Bottas. Jól tudta, hogy a következő négy hét során dől el a sorsa, hogy újra szerződést hosszabbít-e vele a világbajnoki címvédő istálló, vagy kénytelen új állás után nézni. Az előjelek meglehetősen baljósak voltak, mivel az utolsó két versenyhétvégén betlizett, egy kiesés és egy nyolcadik helyezés lett a mérlege.
A Magyar Nagydíj után felerősödtek azok a hangok a szakértők részéről is, hogy a csapat valószínűleg Esteban Ocont választja majd 2020-ra, ám egy-két hét múlva elterjedt a híre, hogy a francia a Renault-hoz tart (valóban oda is igazolt), George Russellt pedig maga a csapatfőnök tartotta még túl rutintalannak a Mercedes üléséhez.
Bottas végül a Belga Nagydíj hétvégéjén aláírta új (egyéves) kontraktusát az idén is domináló istállóhoz, a finn pedig megnyugodhatott. „Lehetetlen megmondani, hogyan befolyásolja az ember gondolkodását, felkészülését és versenyen mutatott ügyességét az, hogy éppen tárgyalások zajlanak a jövőjéről” – mondta el Valtteri Bottas.
„Magamat ismerve, én biztosan jobban teljesítek, amikor el vannak rendezve a dolgok és ilyen téren nincsenek zavaró körülmények. Úgyhogy én egyértelműen jobban érzem magam, mint a nyári szünet előtt. Hogy a tudatalattimban ott járt-e a bizonytalanság, amikor Németországban kicsúsztam? Jó lenne tudni, hogy például hockenheimi hibámra hatással volt-e, vagy sem.”
„De, őszintén szólva, nem tudom megmondani. Amikor kicsúsztam, nem arra gondoltam éppen, hogy van-e jövőre szerződésem, vagy nincs. Hogy ennek ellenére befolyással volt-e a bizonytalanság, sosem fogjuk megtudni” – fogalmazott Bottas, aki jövőre már negyedik szezonját kezdheti meg Lewis Hamilton csapattársaként. Legutóbb, Monzában végre Hamilton előtt végzett, de a rendkívül erős motorral és a pályához jobban illő aerodinamikával rendelkező Charles Leclerc-t nem tudta már megelőzni, mert még DRS-sel sem tudott gyorsabb lenni nála.