Hiába jósoltak sima győzelmet a nyári szünet végén a Belga és az Olasz Nagydíjon is a Ferrarinak, egyik helyszínen sem volt éppen sétagalopp ennek megszerzése. Charles Leclerc révén végül mindkét erőpályán begyűjtötte a Scuderia az elsőséget (könnyen lehet, hogy év végéig nem is lesz már többször első a kanyarokban látványosan gyenge Ferrari), de mindkétszer keményen meg kellett küzdenie Lewis Hamiltonnal és a Mercedesszel.
A verseny legvitatottabb szituációja az volt, amikor a külső íven támadni igyekvő Hamiltont Leclerc láthatóan kiterelte a pályáról és a menekülőútra kényszerítette a második sikánban. Éppen a megelőző napokban beszélt arról a Formula-1 versenyigazgatója, hogy innentől nem osztogatnak azonnal büntetéseket, először csak figyelmeztetnek fekete-fehér csíkos zászlóval. Ezt meg is kapta a monacói, de a sárga lapot végül nem követte piros lap.
Jacques Villeneuve szerint pedig járt volna a büntetés a szerinte veszélyes megmozdulásért. „Mindig mindenkit egyformán kellene megítélni minden helyzetben. Vasárnap Charles Leclerc „egy Magnussent” mutatott be, ez az igazság” – magyarázta a kanadai a Motorsport-Magazin szaklapban.
„A legveszélyesebb helyen, a második sikán előtti féktávon tette meg ezt a manővert. Ha ezt egy másik pályán, vagy egy másik pilóta csinálta volna ugyanígy, alapesetben rögtön büntetést kapott volna. Tudta, hogy megkockáztathatja, ezért feszegette a határokat és ez bejött neki.”
„Ezzel viszont olyan, mintha engednék a buta akciókat verseny közben. Rövid úton elkezdenek majd visszaélni ezzel. Talán, ha ez a sárga lap átvihető lenne a következő versenyekre is, akkor azért a pilóták nem feltétlenül élnének ezzel a lehetőséggel.”
A kritika ellenére a kanadaiak nemzeti hőse elismeri a fiatal Ferrari-pilóta teljesítményét. „Jó, hogy nyert, mert igazán remek munkát végzett, nagyon erős volt és ne feledjük, még mindig csak huszonegy éves. A legvégéig kiválóan beosztotta a gumikat is, nagyszerű futamot teljesített” – fogalmazott Villeneuve.