Amikor egy élcsapatnál mindkét pilóta győzelemre tör, akkor az elég gyakran vezet gyors konfliktus kialakulásához. Ha csak az elmúlt negyven évet nézzük, elég a Villeneuve-Pironi, a Senna-Prost, a Piquet-Mansell, vagy éppen a Hamilton-Alonso ellentétet megvizsgálnunk, de ebben az évtizedben is találunk példát. A hibridéra megérkezésével Lewis Hamilton és Nico Rosberg viszonya is gyorsan megromlott és többször is ütközésbe torkollt.
Az új generáció két legígéretesebb tehetségének Charles Leclerc-t és Max Verstappent tartják. Verstappen fokozatosan nőtt rutinosabb (korábbi) csapattársa, Daniel Ricciardo fölé, a hétszeres futamgyőztes ausztrál inkább el is hagyta a Red Bullt és a Renault-hoz igazolt. Leclerc pedig éppen az elmúlt másfél héten emelkedett nagyot az erősorrendben, látványosan gyorsabb és megbízhatóbb Sebastian Vettelnél, akit a sajtó szerint múlt vasárnap nyugdíjba is küldött.
Max Verstappen és Charles Leclerc nem esznek egymás tenyeréből, rivalizálásuk már hosszú évekkel ezelőttre, juniorkorukra nyúlik vissza. A hollandot így sem zavarná, ha a monacóival kellene megosztania a garázst, neki az a legfontosabb, hogy a lehető leggyorsabb autóban ülhessen, teljesen mindegy, ki a csapattársa, akár az újdonsült kétszeres futamgyőztes is.
„A Ferrari Olaszországban egy mítosz, olyan, mintha Istenről beszélnénk. Jó látni azt a szenvedélyt, amit a rajongók kedvenc csapatuk iránt éreznek. De számomra az a legfontosabb, hogy a leggyorsabb autóban ülhessek. Teljesen mindegy, hogy az vörös, szürke vagy kék” – idézi Max Verstappent a La Gazzetta dello Sport.
„Hogy lennék-e valaha is Charles Leclerc csapattársa? Úgy gondolom, jól tudnánk együtt dolgozni. Nem zárom ki, hogy időnként lennének összetűzések, de biztosan nem végeznénk úgy, mint Nico Rosberg és Lewis Hamilton. Természetes, hogy ilyenkor nehezebb a csapat helyzete, mintha az egyik pilóta jóval gyorsabb lenne, de semmi sem lehetetlen.”
„Jó, hogy Charles megszerezte a győzelmet Monzában, de mindig eljön az a pont, amikor a fiatal versenyzők átveszik a stafétát és elkezdenek nyerni” – tette hozzá Verstappen. Az utóbbi hat nagydíjból négyet a Verstappen-Leclerc páros nyert meg (kis híján Magyarországon is a holland diadalmaskodott) és valós esély mutatkozik arra, hogy Szingapúrban újra a Red Bull-Honda és Max Verstappen kerül az élre. Vajon az, hogy el tudja magát képzelni Leclerc csapattársaként is, üzenet lehetett a Ferrarinak, hogy nyugodtan próbálják őt megszerezni?