Az első szabadedzésen kevés érdemi munkát tudott végezni a Formula-1-es mezőny, a pálya ugyanis vizes volt, ráadásul a piros zászló is többször előkerült a másfél óra során. Többen is panaszkodnak, hogy feltűnően gyenge az idei esőgumik tapadása, például a két évvel ezelőttivel összehasonlítva, nem egy versenyző pórul is járt.
Kimi Raikkönen és Sergio Perez is odacsapta autóját délelőtt, de a komoly hibát el nem követő Max Verstappen is arról számolt be a csapatrádión, hogy az incidensek sorozata annak köszönhető, hogy az abroncsok túlságosan kemények. Lance Stroll egyenesen sokkolónak nevezte a szituációt, pedig két éve ugyanezen a pályán, esőben kiemelkedően jól teljesített.
„Hát igen, nem volt valami jó. Egyértelműen nagyon kevés volt a tapadásunk, az idei esőgumikkal az FP1 különösen csúszkálósra sikeredett. Nem tudom, mit csinál a Pirelli, de emlékszem 2017-re, amikor egyértelműen sokkal jobb volt. Idén viszont egészen sokkoló” – utalt a felmelegíthetetlen Pirellikre Lance Stroll a Motorsport.com hasábjain.
Csapattársa oda is vágta az autót a falnak és Hockenheimben is hibázott korábban, pedig nem tartozik a sokat bakizó versenyzők közé. „Egyszerűen semmi tapadásunk nincs az esőgumikkal, soha nem melegszenek fel. Nagyon nagyon nehéz felhevíteni az abroncsokat és alig találunk valami tapadást. Azt kell mondanom, ezek a gumik kemény diót jelentenek” – így Sergio Perez.
Nem csak a Racing Point szenvedett meg. „Igen, túlzottan kemények. Igaz, itt, a kevés leszorítóerő miatt biztosan még nehezebben kezelhetők, szerintem két-három olyan kanyar is volt a pályán, ahol semennyi tapadást nem éreztem, ilyenkor könnyű elveszíteni az autót, az egész edzésen nagyon óvatosnak kellett lennem. Egy néhány fokkal lágyabb keverék nem lenne éppen rossz” – ismerte el Nico Hülkenberg, a Renault pilótája.
A Pirelli F1-es főnöke azonban Hockenheimhez hasonlóan ismét mossa kezeit. „A mezőny Spából érkezett ide, egészen más fokú leszorítóerőhöz szoktak hozzá. Még bennük van, hogy nagyon komoly tapadással rendelkeznek, de ez jóval magasabb szinten lenne, mint amivel Monzában mennek. Az FP1-ben, vizes pályán kezdtek, persze, hogy a tapadás jócskán kisebb” – magyarázta Mario Isola.