Spa-Francorchamps-ban már a versenyzői megbeszélésen közölte Michael Masi versenyigazgató, hogy apróbb szabályszegésekért nem sújtják azonnal büntetéssel az érintett versenyzőket, hanem először figyelmeztetésben részesülnek. Masi a futballban alkalmazott sárga laphoz hasonlította a szisztémát.
A versenyen utána használni is kellett a figyelmeztető zászlót élesben is, a versenyigazgató úgy gondolja, ez jó megoldást jelent annak érdekében, hogy kisebb kihágásokért (például kanyarlevágás), ne azonnal kelljen a büntetéshez nyúlniuk. A Formula-1-es mezőny korelnöke, a 2007-es világbajnok is egyetért ezzel a lépéssel. Ez különösen fontos lehet a győzelemért vívott harcban is, mivel a mai napig fájlalja Sebastian Vettel, hogy Kanadában hiába futott be elsőként, mégis csak második lett, ugyanakkor egy igen hasonló szituációban Max Verstappen néhány héttel később megúszta a szankciót.
„A gokartban hozzászoktunk ezekhez a zászlójelzésekhez, de valamilyen okból a Formula-1-ben ezt már jó ideje nem használták. Éppen ezekre a szituációkra nyújt megoldást ez a (fekete-fehér csíkos) zászló, úgyhogy jó, hogy az F1-ben is végre újra emlékeznek rá. Buta dolog valakit azonnal megbüntetni valami apróságért, csak amiatt, hogy a szabály betűi nem úgy rendelkeznek” – nyilatkozta Kimi Raikkönen az ügyről.
„Megvannak a megfelelő zászlóink, ez is megvan már vagy száz éves, akkor használjuk! Nyilvánvaló, ha valami különösen nagy hülyeséget tesz valaki, akkor ne zászlózzunk, hanem egyből kapjon büntetést. De kisebb problémás esetekben tökéletesen elég lesz egy figyelmeztetés is” – mutatott rá a finn jégember.