DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 23. hétfő
F1

Ricciardo: A Renault vasárnapi tempója igen biztató volt

Határozott gyorsulást érzékelt Daniel Ricciardo az autóján Belgiumban, különösen a versenytempó tekintetében. Bár végül nullázott, biztatónak tartja a látottakat, Monzában is lehet esélyük.

A hétszeres futamgyőztes ausztrál eddig nem volt túl szerencsés a 2019-es szezonban. A Belga Nagydíjon stabil pontszerzőként haladt, amikor az első kanyarban nekiment Lance Stroll, a Racing Point miatt pedig megsérült a Renault jobb oldala. Onnantól jelentősen csökkent az autó leszorítóereje a verseny további részében és végül egészen a 14. helyig csúszott vissza.

Ricciardo nullázott, a csapattárs, Nico Hülkenberg viszont megmentette az istálló becsületét egy nyolcadik helyezéssel (igaz, ehhez kellett Giovinazzi és Norris utolsó körös kiesése is). Az ausztrál tudja, hogy sokkal jobban is alakulhattak volna a dolgai, a hétvégéje rögtön erőforrásainak cserélgetésével kezdődött. Bár a Honda-motoros Toro Rossók is sikerrel vették fel a harcot a francia gyári istálló pilótáival, de összességében elégedett lehet a Renault is.

„Hogy milyennek ítélem a Renault tempóját Belgiumban? Biztatónak. Még a versenyen, sérült autóval is egészen sokáig jól tudtam tartani magamat. A tempó tekintetében nagyon nagyon erősek voltunk a hétvégén és most, Monzában ismét egy hasonló, alacsony leszorítóerőt igénylő pályára érkezünk, ez ígéretes” – idézi Daniel Ricciardót a Motorsport.com szakoldal.

A Renault egész jól muzsikált Belgiumban


„Így kell továbbra is folytatnunk, bár a kettős pontszerzés elszállt, meglehetett volna, úgyhogy irány megint előre. A Stroll-lal történt koccanás után az autó jobb oldalából, a padlólemezből elég nagy darab hiányzott. Nem csak megsérült, hanem nem is volt már ott az autón az a rész.”

„Finoman szólva is bizonytalan volt onnantól az autó az Eau Rouge-ban. Amikor kiálltam a bokszba, azt hittem, talán fel is adom a versenyt, de utána kimentem a közepes keveréken és nem tűnt olyan hatalmasnak a tempókülönbség a többiekhez képest. Még huzamosan hetedikként haladtam a pályán, el sem hittem, hogy ebből a helyzetből esetleg pontokat szerezhetek.”

„Hosszú ideig még pontszerző helyen maradtam a sérült autóval, de végül nem tudtam tartani a többieket és teljesen visszaestem” – emlékezett vissza az ausztrál. Az idei Renault-motor lóerők tekintetében már közel sem tűnik úgy, hogy túlzottan le lenne maradva a legjobbakhoz képest, úgyhogy minden az aerodinamikán múlik, mit tudnak kihozni Monzában a francia istállónál.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: