Steward
Balogh Tamás
DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak JOHNNYBET
2020. november 29. vasárnap
F1

Kubica: Két dolog jó, a többi nem

Azt túlzás lenne állítani, hogy látja a kiutat az alagútból a Williams lengyel F1-es pilótája, de legalább azt a két területet meg tudta jelölni, ahol nincsenek hátrányban a riválisokhoz képest.

A múlt heti Német Nagydíj szerencsére bőséggel szolgáltatott beszédtémát – jóval többet a megszokottnál –, így vajmi kevés figyelem jutott a Red Bull újabb nagyszerű rekordjának: Max Verstappen autóján 1,88 másodperc alatt cserélték le a kerekeket, ráadásul éles helyzetben, a futamgyőzelemért harcolva (ellentétben például a Williams kétségkívül kitűnő produkcióival). A Magyar Nagydíj sajtótájékoztatóján azt a kérdést tették fel az egybegyűlteknek, hogy véleményük szerint lehetséges-e még ennél is lejjebb vinni a csúcsot.

verstappen-pit-d A Racing Point kanadai versenyzője, Lance Stroll elmondása szerint lenyűgözőnek találja a Red Bull teljesítményét, de talán fontosabb ennél, amit Kevin Magnussen emelt ki: „Az 1,8 másodperc nagyon impresszív, de alapvetően konzisztenciára van szükségünk. A 2,5 másodperc is teljesen jó, ha minden alkalommal meg tudod csinálni.”



Csapattársa, Grosjean így fogalmazott: „Ez egy új referencia minden csapat számára, meg kell próbálnunk elérni ezt a teljesítményt, hiszen a bokszban töltött fél másodperc a pályán egy pozícióba kerülhet, a leintés után pedig nagyon sokat számíthat” – mondta a francia, míg Danyiil Kvjat az emberi és gépi teljesítmény összhangját emelte ki.

A kérdésben megszólalt Robert Kubica is, akinek csapata a Red Bullhoz hasonlóan jeleskedik a kiállások terén – a lengyel nem volt túl pozitív, ami persze jelen helyzetben érthető is: „Ha csak ezen múlna, a Red Bull-lal harcolnánk a bajnoki címért, ehelyett ők a futamgyőzelmekért küzdenek, minket meg rendszerint leköröznek… Ez az egy viszont jó dolog. Ahogy Kevin is mondta, mindenki igyekszik egyensúlyozni a teljesítmény és a kockázat között, a mi srácaink viszont rendszeresen tudnak nagyon gyorsak lenni. Szóval itt már rendben vagyunk, koncentráljunk a többi dologra!”

kubica-d

Nem ez volt az egyetlen pozitívum egyébként, amit a múlt héten idei első pontját megszerző lengyel ki tudott emelni. Egy azt firtató kérdésre, hogy a Williams közelebb lehet-e a mezőnyhöz itt, ahol nem számít a motorerő, úgy felelt, hogy épp ellenkezőleg: „Azt hiszem, a motorerő az egyetlen, ahol semmi hátrányunk nincs, a Mercedesnek köszönhetően ez a legerősebb területünk” – mondta, majd így folytatta: „A pálya nagyon összetett, egyes szakaszain komoly mechanikai és aerotapadásra van szükség, szóval ez nem épp az a helyszín, ahol közelebb kerülünk a többiekhez.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?